معاون اجتماعی تأمین اجتماعی کشور خبر داد

بدهی 110 هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی

معاون امور فرهنگی و اجتماعی تأمین اجتماعی کشور گفت: دولت 110 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است.
کد خبر: ۸۶۸۷۶۷۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور اعتصامی ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی با رویکرد تأمین اجتماعی در اراک اظهار داشت: در حال حاضر دولت 110 هزار میلیارد تومان به تأمین اجتماعی بدهکار است که امیدواریم با رونق اقتصادی کشور شاهد پرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی باشیم.

وی تصریح کرد: 41 هزار و 700 هزار نفر زیر پوشش بیمه سازمان تأمین اجتماعی کشور هستند و این سازمان ماهانه 3 هزار و 400 میلیارد تومان حقوق به مستمری بگیران خود پرداخت می‌کند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی تأمین اجتماعی کشور خواستار واگذاری سواحل مکران به سازمان تأمین اجتماعی شد و گفت: به دولت پیشنهاد دادیم واگذاری سواحل مکران به منظور استخراج نفت و گاز به تأمین اجتماعی می‌تواند راهکار خوبی برای پرداخت مطالبات دولت به این سازمان باشد و تأمین اجتماعی می‌تواند از این طریق خدمات بهتری به بیمه شدگان ارائه دهد.

اعتصامی بر لزوم ساماندهی طرح‌های نیمه تمام تاکید کرد و بیان داشت: هم‌اکنون 70 هزار طرح نیمه تمام اقتصادی در کشور وجود دارد که توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارهای بهبود وضعیت اقتصاد و ساماندهی این طرح‌ها است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هفتاد و یکمین نشست اقتصاد مقاومتی با رویکرد تأمین اجتماعی با هدف توجه به آرمان خواهی در حوزه‌های مختلف و نگاه به واقعیت‌ها با تاکید بر موضوع بیمه و تأمین اجتماعی برگزار شده است، گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند واگذاری مسئولیت اقتصادی به افرادی است که نسبت به هویت دینی و اخلاقی کشور التزام دارند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی تأمین اجتماعی کشور ادامه داد: برای بهبود رونق اقتصادی و جلوگیری از ضربه پذیری در زمان تحریم توجه به موضوع صرفه‌جویی موضوع مهمی است که باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

به گفته وی طراحی نظام پیوند جامع بین دانش و مهارت برای افزایش بهره‌وری و تولید، طراحی عملیاتی واحدهای تحقیق و توسعه در بنگاه‌های اقتصادی توسط دانشگاه‌های تخصصی برای بهبود و متنوع سازی کیفیت، فرهنگ سازی تولید و پاک‌سازی فرهنگی در حوزه مصرف‌زدگی، توجه به نیازهای نخبگان، حفظ زیربناهای تولید و سرمایه، تشکیل گروه مشورتی تحت عنوان مجلس علمی- کاربردی نخبگان، توجه به شبکه‌های اجتماعی در کنار کنترل هزینه‌های اجتماعی و توجه به تولید ملی و حمایت از کار، راهکارهای موثر برای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی در سطح ملی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار