سید حسینی:

وضعیت آب شرب استان،‌ شکننده است/تأمین آب؛ اولین شرط اجرای طرح‌هاي استان

معاون عمرانی استاندار یزد با شكننده خواندن وضعیت آب شرب استان، اظهار كرد: تدوین برنامه‌های توسعه چند بعدی از جمله مهمترین راهکارهای رفع مشکلات آب، صنعت و کشاورزی استان است.
کد خبر: ۸۶۸۷۶۸۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمدرضا سیدحسینی در افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای موسسات پارک علم و فناوری یزد در حوزه آب، با اشاره به کم‌آبی‌های مستمر در استان یزد،‌ اظهار کرد: وضعیت آب شرب استان،‌ شکننده است.

وی حفظ منابع آب‌های زیرزمینی برای نسل‌های آینده را ضروری خواند و بیان کرد: نسل امروز متعهد به حفظ منابع طبیعی‌ نظیر آب،‌ خاک و هوا است.

معاون عمرانی استاندار توسعه بی‌رویه صنایع را از جمله آسیب‌های زیست‌ محیطی استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: پدیده مهاجرنشینی،‌ آسیب‌های زیست محیطی‌ و ایجاد اشتغال برای بیش از 100 هزار مهاجر داخلی و خارجی تنها دستاوردهای توسعه صنایع در استان بوده است.

سیدحسینی با اشاره به ضرورت حفظ منابع محیط زیست در راستای توسعه بیش از پیش استان، تصریح کرد: تدوین برنامه‌های توسعه چند بعدی از جمله مهمترین راهکارهای رفع مشکلات کشاورزی،‌ صنایع و آب در استان یزد است.

ایسنا نوشت: این مقام مسئول اولویت اول استان در سال جدید را حفظ منابع آبی و محیط زیست استان دانست و خاطرنشان کرد: بحث تأمین آب به عنوان ضروری‌ترین نیاز تولید و کشاورزی، اولین شرط اجرای طرح‌هاي استان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به همکاری مناسب صنایع در راستای حفاظت از محیط‌زیست در استان، گفت: تمام صنایع در استان یزد مجهز به سیستم کنترل و بهینه سازی مصرف آب هستند.

معاون عمرانی استاندار ‌یزد رعایت و صرفه‌جویی در مصرف آب را از جمله رسالت‌های دستگاه‌های دولتی عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال،‌ نسبت به قطع انشعاب دستگاه‌هایی که بیش از حد مجاز آب مصرف می‌کنند،‌ اقدام می‌شود.


ارسال نظرات