خبرهای داغ:
فرمانده مرزبانی ناجا؛

به احداث صنایع تبدیلی برای تبدیل مواد خام در مناطق مرزی اهمیت داده شود

فرمانده مرزبانی ناجا گفت:منطقه مرزی استان گلستان شرایط مساعدی برای هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی می باشد.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۱۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگلستان، قاسم رضایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان ،اظهار کرد:خبرنگاران حلقه وصل بین مردم و مسئولین هستند که بی واسطه و بی تعارف و خالصانه فعالیت دارند.

وی افزود : هدف از سفر به استان گلستان نظارت سالانه بر عملکرد مرزبانی استان گلستان بود که طی ارزیابی عملکرد در سه بخش انسجام، اشرافیت و عملکرد، مرزبانی استان نسبت به دوره قبل ارتقاء عملکرد یافته است و منطقه مرزی استان گلستان شرایط مساعدی برای هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی ،که دولتمردان صلاح بدانند، دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد : با توجه به شرایط محیطی مناسب، منابع طبیعی و زیست محیطی خوب این منطقه، هیچ مشکلی در احداث صنایع تبدیلی و سرمایه گذاری وجود ندارد و ما درصددیم با ایجاد صنایع تبدیلی، کمک شایانی به مردم مرزنشین شود تا مواد خام تولید شده به صورت خام به استانهای دیگر صادر نشود و اشتغالزایی از این عرصه صورت گیرد.

سردار رضایی با اشاره به کشور ترکمنستان گفت : ایران اسلامی و استان گلستان تعامل خوبی با کشور همسایه و مقابل ما ترکمنستان دارد.

وی با اشاره به مرز مشترک ایران با سایر کشورها اضافه کرد : 8 هزار و 755 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه چون عراق، افغانستان و پاکستان و ... داریم و تاکنون مشکلی با مرز مشترک عراق و افغانستان نداشتیم و تنها مشکل ما با مرز مشترک پاکستان است.

 فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد : از آنجائیکه 950 کیلومتر مرز مشترک با این کشور داریم متاسفانه از سوی این کشور در مرزها مدیریتی صورت نمی گیرد و پرخطرترین و پرهزینه ترین مرز مشترک در این محدوده است و دولتمردان باید به جد وارد صحنه شده و با گفتمان با این کشور، شخصی را به عنوان مرزبان کشور پاکستان مشخص نمایند تا حقوق همسایگی از طرف این کشور رعایت گردد.

سردار رضایی اظهار داشت : امیدواریم کشور پاکستان، پاسخگو خانواده های شهدای سال گذشته در این مرز باشد و در حفظ و حراست این مرز مشترک اهتمام ورزند چرا که ارتباط تاریخی بین دو دولت و ملت وجود دارد و گلایه مندی ما، فقط در زمینه مرز مشترک است که امیدواریم با نگاه مثبت مشکل حل شود.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر ادامه داد : در سال 94، بیش از 66 تن مواد مخدر از مرزهای شرق کشور کشف گردید و طی 70 روز از ابتدا سال جاری تاکنون قریب به 18 تن مواد مخدر کشف شده است که درصد کشفیات در 70 روز سال جاری حدودیک سوم کشفیات در یکساله گذشته بوده است.

فرمانده مرزبانی ناجا اذعان داشت : در بحث کشف انواع کالاهای قاچاق مانند کالاهای استراتژیکی چون برنج، شکر، البسه و کالای ضدفرهنگی نیز رشد خوبی داشتیم و امیدواریم دولتمردان در بودجه 5 ساله ششم ،مرزبانی کشور را در اولویت قرار دهند که با توجه به برآورد نیازها، 8 میلیارد تومان اعتبار در برنامه 5 ساله مرزبانی نیاز است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار