خبرهای داغ:
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق کشورخبر داد؛
مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق کشورگفت:با افتتاح و راه‎اندازی راه آهن شمال شرق تمامی تلاش ما برای توسعه و بهسازی زیرساخت‎ها معطوف شد و انشالله شاهد افزایش ظرفیت ریلی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۴۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان به نقل از فارس، محمدرضا قربانی بعد از ظهر امروز در همایش معرفی ظرفیت‎های اینچه‎برون در کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان که در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز گلستان برگزار شد، اظهار کرد: میزان ترددی که در مسیر شهرستان گرگان و گنبدکاووس ثبت شده است، روزانه به طور متوسط 42 هزار خودرو است.

وی افزود: با افتتاح و راه‎اندازی راه آهن شمال شرق تمامی تلاش ما برای توسعه و بهسازی زیرساخت‎ها معطوف شد و انشالله شاهد افزایش ظرفیت ریلی خواهیم بود.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق کشور با بیان اینکه با راه‎اندازی راه‎آهن شمال شرق، خط دوم گرگان به ساری ادامه پیدا می‎کند، گفت: با افتتاح کریدور ریلی در آینده‎ای نه چندان دور، 3 میلیون تن به بارمحوری مسیر افزوده می‎شود.

قربانی با بیان اینکه کارخانه تعمیرات اساسی واگن در شهرستان بندرترکمن بازسازی شد، ابراز کرد: بازسازی این کارخانه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان شروع به کار کرد.

وی افزود: افتتاح این پروژه سبب شد که فرصت‎های شغلی بسیاری ایجاد شود و ناوگان واگن باری و مسافری در شهرستان گرگان یک پایگاه تعمیرات خوب برای تعمیرات واگن‎ها به خصوص واگن‎های روسی که نیاز به تعمیر دارند، خواهد داشت.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق کشور با اشاره به اینکه تقریبا 14 ماه از افتتاح راه‎آهن شماره 4 می‎گذرد، تصریح کرد: در سال 1394 حدود 10 درصد از واحدهای ریلی کشور را به خود اختصاص داد.

قربانی بیان داشت: در سال 1393 در کشور به طور میانگین 18 هزار و 500 نفر در اثر حوادث جاده‎ای کشته شدند، درحالی که این آمار در راه‎آهن در سال 1393 یک نفر بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم جاده‎ها را ایمنی کنیم و مواد اولیه کارخانه‌ها و محصولات را با قیمت کم به دست آنها برسانیم، ناگزیریم راه‎آهن را توسعه دهیم و به شهرهای پرجمعیت استان گلستان برسانیم که یکی از دغدغه‎های مهم به شمار می‎رود.

مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق کشور ابراز کرد: امسال کلنگ‎زنی پروژه را خواهیم داشت و شاهد تحولی بزرگ در گلستان هستیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها