خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران قم گفت: در جریان قیام خونین 15 خرداد سال 42 که سرآغاز انقلاب اسلامی است 17شهید تقدیم راه انقلاب اسلامی شدند.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۵۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید جواد هاشمی در گفت وگویی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد بیان داشت: این شهدا همه از جوانان پرشوری بودند که با شنیدن ندای حق لبیک گفتند و برای اسلام و بنام اسلام وارد میدان شدند و جان خویش را فداکردند تا خون پاکشان انقلاب اسلامی را پایه ریزی نماید.

وی ادامه داد: اینها اولین شهدای انقلاب اسلامی هستند، آنان رفتند تا 15 خرداد نقطه عطفی شود برای شکل گیری انقلاب اسلامی نام این شهدا برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی جاودان خواهد ماند و نسلهای انقلاب به این دلیرمردان که پرده سیاه شب را شکافتند و روزهای پیروزی را نوید دادند افتخار می کند.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران قم تاکید کرد: اهمیت قیام 15خرداد آنقدر زیاد است که امام این روز را یوم الله نامیدند و خون شهدای قیام 15 خرداد را بیمه کننده انقلاب و تضمین حیات شکوهمند نظام اسلامی دانستند. این خروش مردمی که از شهر خون و قیام آغاز گردید، زمینه ساز نابودی نظام ستم شاهی و استقرار نظام اسلامی به برکت خونهای پاک مردمی آزاده شد.

هاشمی ادامه داد: قیام 15 خرداد ثابت کرد که اگر ملتی با حفظ وحدت بر حول محور ولایت با ایمان های راسخ و عزم استوار قیام نماید می تواند بر نظام ظلم و ستم و بر ابرقدرتها پیروز شودو هیمنه آنان را در هم شکند.
ارسال نظرات