فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه چناران در گفتگو با "بسیج":
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه چناران بیان داشت: امام خمینی(ره) به جهانیان اعلام کرد که ما نه سلطه‌گر هستیم و نه سلطه پذیر و در حقیقت مدل جدید اداره حکومت را به جهانیان عرضه کرد.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۷۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
سرهنگ مجید آذرکیش، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: با عنایت به اینکه امام خمینی(ره) یک شخصیت استثنایی قرن است و ایشان موفق شدند انقلاب را با حاکمیت اسلام رهبری کردند، لذا حق عظیمی بر گردن همه ما دارند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) پس از انبیاء بزرگ الهی از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشری هستند؛ هم در بین شیعه و جهان اسلام و هم در سطح بین المللی، که با اندیشه‌های بلند خود مسیر تاریخ را دگرگون کردند و منشاء تحولات بزرگی در جهان شدند.

وی افزود: امام (ره) یک شخصیت بزرگ بین المللی است که باید مراسم ارتحالشان بسیار با شکوه برگزار گردد تا همچنان آن روحیه انقلابی، استکبار ستیزی و سلطه ناپذیری ایشان، نمونه و الگویی برای جهانیان باشد.

آذرکیش با بیان اینکه امام امت، مدل جدید اداره حکومت را به جهانیان عرضه کرد که در آن هم اسلامیت  هم جمهوریت و مردمی بودن دیده شده است، خاطر نشان کرد: امام روح الله (ره) به جهانینان اعلام کرد که ما نه سلطه گر هستیم و نه سلطه پذیر.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه چناران در ادامه تصریح کرد: دوربین های زیادی از سطح جهان، جهت انعکاس مراسم ارتحال امام(ره) حضور دارند و به نوعی حضور گشترده مردم را ارزیابی می‌کنند، لذا شایسته است تمام توان خود را در این مراسم بکار گیریم تا بتوانیم در حد توان، دین خود را به امام راحل ادا کنیم.

وی بیان داشت: در شهرستان، مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در دو بخش برگزار می شود، یکی در بخش اجرای مراسمات شهرستانی سالروز ارتحال ایشان است که در مناطق مختلف و در شهرهای چناران، گلبهار ، گلمکان و تعدادی از روستاهای اطراف، مراسمات باشکوهی در این خصوص برگزار می شود و در بخش دیگر اعزام زائرین جهت حضور در مرقد امام (ره) را داریم که حدود ۶۲۰ نفر از سطح شهرستان، به مراسم ارتحال حضرت امام(ره) اعزام می شوند.

وی ادامه داد: این کاوان از روز چهارشنبه دوازدهم خرداد، به اماکن زیارت شهرهای قم و جمکران مشرف می شوند و در نهایت در پنجشنبه شب در محل مرقد مطهر حضرت امام مستقر می شوند و روز جمعه در مراسم سالگرد ارتحال ایشان شرکت خواهند کرد و از بیانات مقام معظم رهبری بهره مند می شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افراد اعزامی، به نمایندگی از مردم خوب شهرستان چناران، با آمان های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تجدید عهد و میثاق خواهند کرد و حامل پیام انقلابی و جهادی مردم این شهرستان به تهران خواهند بود که امیدواریم این عزیزان بتوانند نقش خوبی را در این زمینه ایفا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها