امام جمعه شاهدیه یزد علت بازماندن ایرانیان از حج امسال را دست های پشت پرده استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس بیان کرد.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۰۱
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی علت بازماندن ایرانیان از حج امسال را دست های پشت پرده استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و انگلیس بیان کرد و گفت: از زمانی که دولت آل سعود بوسیله انگلیس روی کار آمد برنامه اصلی آمریکا و انگلیس این بود که از حج به عنوان یک ابزار برای اهداف خود استفاده کنند.


امام جمعه شاهدیه یزد بابیان اینکه استکبار می خواهد حج یک عبادت معمولی باشد نه مرکز توفنده انقلاب اظهار کرد: حدود 80 سال قبل آل سعود قبور اهل بیت(ع) و دیگر نمادهای اسلامی را تخریب کردند تا هر چه نشانه الگوپذیری و الگوگیری داشت را از بین بردند.


وی افزود: عربستان سعودی به دلیل داشتن منابع نفت، قدرت قوی محسوب می شود و آمریکا و انگلیس دوست ندارند این مرکز برایشان ناامن شود و به همین دلیل هرگونه حرکت مذهبی که نشات گرفتن از انقلاب و تنفر از استکبار و پی بردن به اسلام واقعی دارد برای آنها سم محسوب می شود.


بشکانی اذعان کرد: حمله عربستان به الحوثیون یمن نیز به منظور خنثی کردن بیداری اسلامی صورت گرفت اما عربستان در یمن در باتلاق فرو رفت.


کارشناس مسائل فرهنگی مذهبی تصریح کرد: حج امسال با توجه به کشته شده 7 هزار مسلمان در حادثه منا در سال گذشته، همچنین تحولات جهان اسلام، روند موج بیداری اسلامی و همچنین اوضاع سوریه قطعا باعث برپایی حجی متفاوت تر می شد و آل سعود از این اوضاع احساس خطر کرده و اجازه رفتن ایران به حج را با مانع تراشی های خود نداد.


وی افزود: بعثه مقام معظم رهبری در حج یک مرکز بیداری اسلامی و روشنگری محسوب می شود و همه ساله همایش های بیداری اسلامی، اتحاد اسلامی در آنجا برگزار می شد و در واقع حج یک خط مقدم برای امور فرهنگی جهان اسلام محسوب می شود و آل سعود چنین امری را برنمی تافت.


امام جمعه شاهدیه یزد گفت: عربستان سعودی شرایطی برای حضور ایرانیان در حج گذاشت که کار خود را راحت کند و مانع از انجام حج ایران و اجرای حج ابراهیمی شود، شرایطی مانند پرچم جمهوری اسلامی نباید در عربستان باشد و سفارت ایران نباید بالای سر در پرچم جمهوری اسلامی را نصب کند، حمل زوار با هواپیمای غیر ایرانی، صدور روادید در کشور ثالث، همه بهانه هایی بود تا راه را برای اهداف شوم خود هموار کند.


بشکانی اظهار کرد: نه تنها ایرانیان از حج منع شدند بلکه افغانستان نیز حق اعزام زار کمتر از 45 سال را ندارد در حالی که افاغنه بیشتر سنی هستند نشان می دهد مشکل آل سعود اسلام است و شیعه و سنی فرقی نمی کند.

ارسال نظرات