خبرهای داغ:
امام جمعه شهرضا گفت: مسئولان از ظرفیت‌های مختلف برای فرهنگ‌ سازی فریضه نماز بهره گیرند.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۰۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲

مسئولان از ظرفیت های مختلف برای فرهنگ‌ سازی فریضه نماز استفاده کنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی در همایش توسعه و ترویج فرهنگ نماز که در سالن شهید رجایی فرمانداری شهرضا برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن سالروز ارتحال امام(ره)، اظهار داشت: سالیان درازی باید طی شود تا افراد و جوامع مختلف به ارزش کار بزرگی که امام راحل(ره) در حوزه دین و مذهب و احیای معارف الهی انجام دادند، نائل شوند.

وی گفت: یکی از با ارزش‌ترین اقدامات امام(ره) ایجاد اتحاد بین توده‌های مختلف مردم بود، ایشان با روحیات الهی خود توانستند تمام افکار و اندیشه‌های اجتماعی را به سوی خداوند و لزوم احیای معارف الهی متمرکز کنند.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه مهمترین نیاز بشر امروز را اقامه نماز است، افزود:آثار اجتماعی نماز مقابله فکری، فرهنگی و تربیتی با فحشا و منکرات، نظم و انظباط، وحدت و همدلی، مردم‌داری و افزایش آرامش و امنیت جامعه است.

وی با بیان اینکه نماز پایگاه وحدت جامعه است، گفت: نماز یکی از با ارزش‌ترین واجبات الهی است که باعث می‌شود افراد و جوامع بر اساس معارف و موازین الهی با یکدیگر متحد شوند.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: چنانچه به موضوع نماز به عنوان یک اولویت و ضرورت و نسخه شفابخش و حلال مشکلات در آسیب‌های اجتماعی نگریسته شود، در آینده‌ای نزدیک قطعاً شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تأکیدات بسیاری که در آیات و روایات بر لزوم اقامه نماز جماعت و حضور در نماز جمعه شده است، اظهار داشت: با انجام این عبادت بزرگ، افراد و اندیشه‌های امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند.

امام جمعه شهرضا با اشاره به آیه«و ان مکناهم فی الأرض اقام الصلوة» گفت: از دیدگاه اسلام مؤمنان افرادی هستند که با قدرت گیری در زمین، به اقامه نماز می‌پردازند، برخلاف بسیاری از نهله‌های غیر دینی که اقدامات مادی و گاهی غیر انسانی را ترویج می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی باید کارنامه عملی خود را در اقامه نماز بررسی کنیم و بدون زیاده گویی در این زمینه بر اساس صداقت به عملکرد خود نمره بدهیم، متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته یک حکومت اسلامی است، امر نماز را در جامعه ترویج کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: باید در زمینه فرهنگ سازی برای اقامه نماز در بین مردم تلاش بیشتری انجام شود، مسئولان جامعه نیز در هر شرایطی الگوهای خوبی برای ترویج فرهنگ و معارف الهی هستند از این جهت باید آنان نیز با حضور خود در نمازهای جماعت و نماز جمعه مردم را به این مسئله دعوت کنند.

وی گفت: حضور نسل جوان در مساجد یک ضرورت است، ما اگر بتوانیم جوانانی که در معرض بیشتری تهاجم فرهنگی قرار دارند را به سوی نماز و حضور در مساجد راهنمایی کنیم، اقدام مؤثری انجام داده‌ایم.

امام جمعه شهرضا با بیان اینکه نماز بهترین وسیله برای روشنایی قلب و اجابت دعا است، تصریح کرد: با مرور ادعیه و احادیث باقی مانده از امامان(ع) و انبیای پیشین متوجه می‌شویم که آنها همواره از خداوند خواسته‌اند آنان را در زمره اقامه کنندگان نماز قرار دهد، علت این مسئله آن بوده که این بزرگان به ارزش و اهیمت این فریضه آگاه بوده‌اند، حال اگر جوانان و نوجوانان ما نیز به درستی به معارف الهی از جمله نماز و فلسفه وجوب آن‌ها آشنا شوند، همین اقشار به بزرگ‌ترین مبلغان مذهبی تبدیل می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها