صادرات برق از استان اردبیل به گرجستان

مشاور وزیر نیرو در توانیر گفت: صادرات برق از استان اردبیل در قالب خط 400 مگاوات به گرجستان انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۳۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، میر حسین فغانی در حاشیه سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار کرد: وزارت نیرو از بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری انرژی‌های نو با خرید تضمینی از محصولات تولید شده حمایت می‌کند و قطعاً این حمایت‌ها زمینه رغبت و انگیزه‌بخشی فعالان بخش خصوصی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو با قرارداد رسمی خرید تضمینی پنج تا 10 ساله برق تولیدی در قالب انرژی‌های نو را انجام می‌دهد و تلاش بر این است زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم این شرکت‌ها و فعالان بخش خصوصی را مورد حمایت قرار دهیم.

مشاور وزیر نیرو در توانیر گفت: حمایت‌های وزارت نیرو از شرکت‌های سرمایه‌گذار در حوزه انرژی‌های نو تا 80 درصد انجام می‌شود، به طوریکه در استان اردبیل نیز این حمایت‌ها را از شرکت‌های دانش‌بنیان و تعاونی‌ها همچون شرکت اوس انجام می‌دهیم.

فغانی به وضعیت تولید و صادرات برق در کشور اشاره کرد و افزود: ما در حال حاضر از طریق منطقه آذربایجان به ترکیه و آذربایجان صادرات انجام می‌دهیم و اخیراً خط 400 مگاوات به گرجستان از طریق استان اردبیل اتصال پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در حوزه داخلی نیز از ساخت و توسعه نیروگاه‌های با مقیاس کوچک حمایت می‌کنیم و سعی و تلاشمان بر این است تا در این بستر بتوانیم تولیدکنندگان را مورد حمایت جدی قرار دهیم.

نیروگاه انگوت گرمی به زودی وارد مدار می‌شود

مشاور وزیر نیرو در توانیر در مورد احداث نیروگاه کوچک سی.اچ.بی در بخش انگوت شهرستان گرمی اضافه کرد:‌ احداث این نیروگاه تلفات را به حداقل رسانده و زمینه بهینه مدیریت منابع برق را فراهم می‌آورد.

فغانی با بیان اینکه قرار بود تا سوم خرداد این نیروگاه با انعقاد قرارداد پنج ساله با کمک بخش خصوصی وارد مدار شود، ادامه داد: به دلیل مشکلاتی که در گمرک و در ترخیص تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز به وجود آمد، ما در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی نیروگاه هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدواریم در روزهای آینده با ترخیص این تجهیزات و امکانات نیروگاه انگوت گرمی راه‌اندازی شده و در کنار آن به ظرفیت 60 مگاوات تولید برق در شهرستان‌های پارس‌آباد،‌ بیله‌سوار، مشگین‌شهر، کوثر، سرعین و اردبیل در قالب احداث نیروگاه‌های کوچک در دستور کار است.

مشاور وزیر نیرو افزود: 70 درصد مراحل احداث این نیروگاه‌ها از تأمین زمین گرفته تا خرید تجهیزات انجام شده و تا پایان امسال شاهد تکمیل و راه‌اندازی نیروگاه‌ها می‌شویم.

ارسال نظرات