مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت ملی آبگرم گاومیش گلی شهرستان سرعین خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۴۴
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، کریم حاجی زاده عصر سه شنبه در جلسه توسعه گردشگری شهرستان سرعین افزود: ساماندهی و ثبت ملی این آبگرم ها هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به آثار تاریخی متعدد همچون غارهای کنزق، تپه آناهیتا و آبگرم های متعدد در سرعین تاکید کرد که بی شک ثبت ملی آبگرم های گاومیش گلی و پهنلو قدم های پیشرفت گردشگری این شهرستان را در پی خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین با برشمردن ضوابط و مقررات ایجاد مجتمع های گردشگری در مناطق نمونه گردشگری مصوبه هیات دولت، بر حمایت کامل از سرمایه گذاران تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید توسعه گردشگری سرعین در کناراقتصادی کردن این حوزه مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: سرعین به لحاظ دارا بودن ظرفیت های لازم می تواند در توسعه استان نیز نقش داشته باشد.

ایجاد تله کابین در روستای گردشگری ویلادره سرعین

فرماندار سرعین نیر در این جلسه از اعلام آمادگی سرمایه گذار بخش خصوصی در مورد ایجاد مجتمع تفریحی گردشگری و تله کابین در روستای نمونه گردشگری ویلا دره خبر داد.

عاطف ناصری عنوان کرد: با جدیت پیگیر احداث این مجتمع و تله کابین هستیم چراکه اعتقاد داریم می تواند گردشگری منطقه را با جهش روبرو کند.

ثبت ملی آثار تاریخی روستای آلوارس و شایق

کریم حاجی زاده مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به همراه عاطف فرماندار و مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سرعین و جمعی از کارشناسان از آثار تاریخی روستای نمونه گردشگری آلوارس از جمله تپه، قلعه سه گانه و قبرستان این روستا مربوط به هزاره پیش از میلاد بازدید کرد.

حاجی زاده با اشاره به قدمت و پیشنیه آثار باستانی روستای نمونه گردشگری آلوارس سرعین خاطر نشان کرد: با تهمیدات صورت گرفته در تلاش هستیم تا این آثار تاریخی را به ثبت ملی برسانیم.

همچنین این مقام مسئول در بازدید از تپه زال روستای شایق به ساماندهی و ثبت ملی این اثر تاریخی نیز تاکید کرد.

ارسال نظرات