فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: پس از انتقال 55 پیکر مطهر شهیدان به تهران، کار شناسایی انجام می‌شود و 25 شوال (9 مرداد) سالروز شهادت امام صادق(ع) در سطح کشور تشییع خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۸۷۸۹۶
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج،سید محمد باقر‌زاده در حاشیه مراسم تشییع شهدا در مرز شلمچه اظهار کرد: در سال‌جاری با توجه به موقعیت کشور عراق فقط دو هفته در این کشور کار کاووش را انجام دادیم و در طول این دو هفته 55 شهید را تفحص کردیم.

وی ادامه داد: 55 شهید تفحص شده از مناطق فاو، غرب دجله، ام‌‌الرصاص، کتیبان، مجنون، شرق دجله و زبیدات هستند که امروز به ایران اسلامی بازگشتند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در کنار کاووش‌های ذکر شده، کاووش‌های دیگری هم در کردستان عراق انجام دادیم و پیکر 25 شهید در اقلیم کردستان عراق کشف شد که به‌صورت جداگانه منتقل خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهدای تفحص شده مربوط به عملیات والفجر 8، کربلای 4، رمضان و محرم هستند، تصریح کرد: مراسم وداع با شهیدان امشب در اهواز برگزار می‌شود و پس از آن برای شناسایی به تهران منتقل خواهند شد.

 باقر‌زاده خاطرنشان کرد: افرادی که از محل دفن پیکر شهدا به‌صورت نقطه‌ای اطلاعاتی دارند، به سازمان‌های زی‌ربط و نیروهای مسلح خبر دهند تا در امور کاووش از این اطلاعات استفاده شود.

وی اذعان کرد: تاکنون پیکر 47 هزار شهید پیدا شده است و اکنون نزدیک به 5 هزار شهید دیگر در کشور عراق وجود دارند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: یکی از شهدای عزیز ما در منطقه خان‌قیم عراق پس از اسارت و شکنجه دفن شده بود که با کمک و ردیابی مسؤولان و همکاران تفحص شد و به خانواده شهید تحویل داده شد.

وی در پایان گفت: پس از انتقال پیکر شهدا به تهران، کار شناسایی انجام می‌شود که در صورت شناسایی روز 25 شوال به‌صورت سراسری در سطح کشور تشییع شهدا را داریم.
صبح امروز با حضور با شکوه مسؤولان و مردم ولایت‌مدار خوزستان به‌ویژه آبادان و خرمشهر پیکر 55 شهید از مرز شلمچه وارد میهن اسلامی ایران شد./م
ارسال نظرات