خبرهای داغ:
روابط عمومی سپاه استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه ای بیست و هفتمین سالگرد حضرت امام خمینی (ره) را تسلیت و پنجاه و چهارمین قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشت.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۰۷
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت نبی تکرم (ص) استان کرمانشاه، روابط عمومی سپاه استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه ای بیست و هفتمین سالگرد حضرت امام خمینی را تسلیت و پنجاه و چهارمین قیام خونین ۱۵ خرداد را گرامی داشت.

در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

چهاردم خرداد سالروز گرامی‌داشت بزرگ مردی است که میراثی ماندگار همچون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برجای گذاشت تا ترجمان عدالت و آزادگی در جهان باشد.

امام خمینی(ره) با بصیرت نافذ و ژرف‌اندیشی منحصربه فرد خویش، انقلاب اسلامی را به گونه‌ای اعجاب‌آور رهبری کرد و با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گفتمان‌سازی آگاهی بخش، افکار عمومی و وجدانهای خفته جهانیان را بیدار ساخت و با به صحنه آوردن قدرت نرم انقلاب، نظام و ملت عظیم الشأن ایران و ارائه نظریه‌ها و راهبردهای مبنایی برای هدایت مسیر بشریت به سمت عدالت و سعادت؛ محاسبات کانون‌های سلطه و معادلات جهانی را بر هم زد و با فراهم‌سازی فضایی متفاوت از آن‌چه قدرت‌های استعماری و استکباری می‌اندیشیدند، تحولات بزرگ و غیر قابل باوری چون شکست نظام سوسیال کمونیسم شرق و آغاز افول تدریجی نظام لیبرال دموکراسی غرب و بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه رابه واقعیت ملموس و آشکار عصر حاضر مبدل ساخت.
رهبری حکیمانه، مدبرانه، هوشمندانه و پیامبر‌گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی طی۲۷ سال پس از ارتحال حضرت امام(ره) ضمن تحکیم روز افزون پایه‌های نظام و انقلاب با مدیریت بحران‌ها، تهدیدات و چالش‌های گوناگون فراروی نظام و ملت ایران مایه افتخار شیفتگان انقلاب اسلامی گردیده ‌است، به گونه‌ای که امروز بیداری اسلامی و جهانی ، نهضت مقاومت و سلطه‌ستیزی بین ملت‌های حق‌طلب و عدالت خواه، و مواجهه با جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی خود را نشان می‌دهد، پیدایش خود را وامدار رهبری عالمانه و قاطعانه ایشان می‌داند..

در ادامه این اطلاعیه از حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) به‌عنوان بزرگترین منادی دین و عدالت در جهان معاصر یاد و تصریح شده است: برکت ندای حق طلبی و آزادگی آن عزیز که برگرفته از نهضت عاشورایی است، ایران اسلامی را همچن نگینی در جهان اسلام و دژی مستحکم در مقابل زورگویی و زیادی خواهی مستکبران قرار داده است. ما بایستی با تکیه بر فرمایشات امام عزیزمان که فرمودند پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، همواره پشتیبان ولی فقیه باشیم تا تیر خلاصی باشد باشد همیشه بر چشم دشمنان.
نیمه خرداد هر سال یادآور ارتحال جانسوز بزرگ مرد تاریخ معاصر ایران و جهان است. برگزاری سالگرد رحلت پیشوای مسلمانان جهان و سوگواری از دست دادن این بزرگ مرد فرصت مناسبی برای تجدید میثاق با آرمان‌ها و ارزش‌هایی است که امام راحل براساس تعالیم اسلام ناب محمدی(ص) پایه‌گذاری نمودند.

در بخش دیگری از این بیانیه ضمن اشاره به قیام خونین ۱۵ خرداد۱۳۴۲ که مقدمه‌ای بر تغییر معادلات سیاسی در منطقه و جهان شد آمده است: قیام خونین ۱۵ خرداد که به برکات همان هدایت و روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت نه تنها موجب سست شدن پایه‌های حکومت ستم شاهی را فراهم کرد بلکه زمینه احیاء تمدن بزرگ اسلامی در جهان را هموار ساخت.سپاه حضرت نبی اکرم (ص) اینک در آستانه پنجاه و چهارمین سال حادثه ماندگار ۱۵ خرداد ۴۲ آن را گرامی می‌دارد ‎و رحلت جانسوز امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به محضر امام زمان (‎عج) و رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تسلیت عرض می نماید. از ملت بزرگوار ایران‎ ‎می‌خواهیم در مراسم بزرگداشت این حادثه بزرگ که در سراسر کشور تشکیل می‌شود،‌‏‎ ‎فعالانه شرکت کنند و شعائر انقلاب اسلامی را مانند همیشه پاس بدارند‎.
ارسال نظرات