مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ثارالله گفت: اسلام آمریکایی، انقلاب اسلامی را می خواهد که دنبال آرمان نباشد، اهل تعامل و سازش و تساهل و تسامح باشد و الگوي ملت هاي خسته از ظلم استكبار نباشد.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۸۸
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

به مناسبت فرا رسیدن بیست و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) "حجت السلام کریمی" مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج ثارالله با خبرنگار بسیج مصاحبه و گفتگویی داشت.

حجت الاسلام کریمی در ابتدا فرارسيدن سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(رضوان الله عليه) را به عموم مسلمين جهان تسليت گفت و ياد و خاطره قيام 15 خرداد و شهداي والامقام اين حادثه عظيم را كه نقطه عطف انقلاب اسلامي در تاريخ اين كشور شدند را گرامی داشت.

در ادامه حجت الاسلام کریمی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نظر شما در مورد انقلاب اسلامي و اسلام آمريكايي باتوجه به مشي امام راحل عظيم الشأن چيست؟ گفت: انقلاب اسلامي ايران بي شك پديده اي نوظهور در قرن حاضر است. انقلابي غايت گرا، آرمان گرا، اسلام گرا و عالم گير كه از سوي رهبري فرهمند و بي نظير در جهان اسلام چون امام(رضوان الله عليه) هدايت گرديد و تحولي شگرف در عرصه روابط بين الملل و در معادلات سياسي دولت هاي جهان پديد آورد.

وی در ادامه افزود:حضرت امام(ره) آن حركتي را داراي اهميت و ارشمند قلمداد مي كرد كه از متن جامعه برخاسته باشد و براساس خواست ها و تقاضا ها و اراده مردم شكل گرفته باشد.

کریمی با بیان اینکه دیدگاه امام عزيز نسبت به انقلاب، ديدگاه حداكثر گرا بود افزود: يعني انقلاب بايد تحولي شگرف در تمامي ساختارها اعم از سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي، و ايدئولوژيك مطابق با آرمان انقلاب ايجاد كند در حالي كه عده اي در داخل كشور بر اين باورندكه انقلاب يك جابجايي و انتقال قدرت از طيفي به طيف ديگر است و آن را موجود زنده قلمداد نمي كنند، لذا در اين سالها به طور مكرر در گفتارشان و رفتارشان ديده مي شود كه عنوان مي كنند فصل انقلابي گري گذشته است و الآن فصل تعامل با دنياست و در اين اواخر كسي گفته بود كه شهيد مطهري به خاطر انقلابي بودنش ترور شد.

وی در تکامل تفاوت ميان انقلاب اسلامي و اسلام آمريكايي گفت: به طور مثال انقلاب مردم مصر در ابتدا از جنس انقلاب اسلامي بود اما چون نگرش آنها تقليل گرا و حداقل گرا بود و انقلاب را يك حركت سيال روبه رشد و تعالي نمي دانستند، عاقبت آن اين شد كه مشاهده مي كنيد، اگرچه ديكتاتور ساقط شد اما چون اهداف انقلاب دنبال نشد، آرمان خواهي فراموش شد.

کریمی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي حركتي است كه براي حفظ آن مدافع لازم دارد و فرقي نمي كند اين دفاع در كجاي دنيا رخ بدهد، از عرصه فرهنگي مدافع مي خواهد تا سياسي و ...

وی افزود:اسلام آمریکایی، انقلاب اسلامی را می خواهد که دنبال آرمان نباشد، اهل تعامل و سازش و تساهل و تسامح باشد و الگوي ملت هاي خسته از ظلم استكبار نباشد همانطور که امام خميني(رضوان الله عليه) نیز اسلام آمریکایی را اينگونه معني مي كند(اسلام سلطنتي، اسلام التقاطي و جهالت، اسلام سرمايه داري، اسلام مرفهين بي درد با حقوق چند ده ميليوني، اسلام منافقين، اسلام راحت طلبان و اشرافيت، اسلام ذلت ئ نكبت و سازش و.....)

کریمی در پایان گفت: با شناخت اين دو مقوله انسان از افتادن در دام متوليان اسلام آمريكايي و خودفروختگان به استكبار جهاني و غافلان جاهل و معاندان برحذر مي دارد و اجازه نمي دهد هر از چندگاهي سر سفره يكي از اين عناوين بعضا فريبنده نشسته و به گمان خدمت به مردم، محكم ترين ضربات را به اسلام و انقلاب اسلامي و راه امام و ولايت و سير شهداي والامقام فرود آورد.

ارسال نظرات