معون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران، مهم ترین دغدغه و نگرانی حضرت امام خمینی (ره) را فاصله گرفتن جامعه اسلامی از فرهنگ اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۸۸۲۴۲
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام محمود دیانی عصر امروز در مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی(ره) که در دانشگاه مازندران برگزار شد، با اشاره به راز محبوبیت حضرت امام (ره) در بین توده مردم  گفت: در قرآن آمده که ایمان و عمل صالح باعث جلب رضایت خدا شده و محبت بین مردم ایجاد کند.


دیانی  یکی دیگر از دلایل محبوبیت امام راحل را، نفوذ کلام ایشان دانست و اظهار کرد: این نفوذ کلام، اقتدار را برای رهبر انقلاب به همراه آورده بود.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران  در ادامه سخنان خود سومین دلیل محبوبیت امام را اثرگذاری امام خمینی و برپایی انقلابی که کرد دانست و افزود: امام هم انقلابی بود و هم فرهنگی و هردو بعد را مدیریت کرد و به ثمر رساند.


دیانی با تاکید بر اینکه امام کرامت و عزت نفس را به ایرانیان برگرداند، گفت: امام(ره) شاهد لگد مال شدن ایران و ایرانی بود و بخاطر همین دست به قیام زد تا حقوق و کرامت از دست رفته ایرانی را به وی برگرداند.امام کسی نبود که در مقابل این انحراف سکوت کند.


این مسئول فرهنگی با اشاره به اینکه، امام خمینی فرهنگ عاشورا و امام حسین(ع) را دوباره احیا کرد افزود: امام خمینی (ره) با زنده کردن فرهنگ عاشورا در میان مردم، توانست نهضت انقلاب را زنده نگه دارد و همین فرهنگ بود که باعث شد جوانان ما در مقابل دشمنان در جبهه جنگ قرار گیرند.

دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران، مهم ترین دغدغه و نگرانی حضرت امام خمینی (ره)  را فاصله گرفتن جامعه اسلامی از فرهنگ اسلامی عنوان کرد.

وی بیان داشت: این همان دغدغه ای است که حضرت سیدالشهدا(ع) در قیام عاشورا داشت.

حجت الاسلام دیانی در پایان فرهنگ شهادت را منهای جنگ طلبی عنوان کرد و با اشاره به برخی تفسیرهای غیرواقعی از فرهنگ شهادت گفت: فرهنگ شهادت فرهنگ فاخری است که تمام عزت و عظمت ما در آن است.


انتهای پیام/ع

ارسال نظرات
پر بیننده ها