خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراوه تپه گفت:نهضت امام و انقلاب اسلامی در همه‌ی ابعاد خود وامدار نهضت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشوراست.
کد خبر: ۸۶۸۸۲۸۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان،جعفر اسکندریان مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه مراوه تپه در مصاحبه با خبرگزاری بسیج قیام 15 خرداد رانقطه عطف انقلاب اسلامی ایران و سایر انقلاب ها در گوشه گوشه ی جهان دانست و بیان نمود : قیام 15 خرداد به رهبری مدبرانه و حکیمانه امام خمینی (ره) با صدای رسای مردم شکل گرفت و نقطه عطف انقلاب گردید و امروز سایر کشورهای مظلوم با الگو قرار دادن ایران اسلامی ، با استبداد مبارزه می کنند تا به آرمان های خود برای رسیدن به عدالت اجتماعی نزدیک گردند .

وی در ادامه افزود : ازجمله پيامدهاي قيام 15 خرداد 1342 رشد و گسترش چشمگير و فزاينده مبارزه روحانيون، علما و اسلامگرايان تحت رهبري امام خميني عليه رژيم شاه بود. آنان الارغم اعمال فشارها و سركوبگري‌هاي تمام ناشدني نيروهاي امنيتي و انتظامي كماكان در صف مخالفت با رژيم پهلوي ،پايدارتر از سابق برآمدند. كه حاصل نهايي آن سقوط قطعي رژيم پهلوي و بنيان يافتن نظمي نوين در عرصه سياسي، اجتماعي ايران زمين بود.

وی در ادامه به الگو قرار دادن فرهنگ عاشورایی انقلاب اسلامی ایران اشاره نمودند و بیان داشتند : نهضت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران را می‌توان بارزترین و موفق‌ترین انقلاب نشئت‌گرفته از فرهنگ عاشورایی در تاریخ اسلام دانست. بی‌گمان نهضت امام ‌حسین (ع) و پیام عاشورا همان فرهنگی است که منبع اصلی الهام نهضت امام (ره) بوده است ، آن‌چنان‌که در کلام امام خمینی آمده است: انقلاب اسلامی ایران، پرتویی از عاشوراست. نهضت امام و انقلاب اسلامی در همه‌ی ابعاد خود وامدار نهضت امام حسین (ع) و فرهنگ عاشوراست.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها