مدرس حوزه علمیه قم گفت: درگیری و توهین مسئولان ما از هر حزب و جناحی به یکدیگر درست نیست که متاسفانه امروز رواج یافته است اگر اصولگرا، اصلاح طلبانه رفتار نکند و اصلاح طلب، اصولگرایانه رفتار نکند، فایده ای نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۸۸۳۶۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله فاطمی در همایش «۲۷ سال حدیث فراق در سایه‌سار رهبری حکیمانه» اظهار کرد: تاریخ همواره میدان مبارزه طولانی میان حق و باطل بوده است و پیروزی از آن کسانی بوده که در مسیر الهی قدم برداشته اند.

وی با بیان اینکه سرانجام خلقت عالم هستی خلق انسان است، افزود: خداوند پس از خلقت آسمان ها و زمین پس از طی شش دوره ممتد و طولانی، زمینه خلقت آدم و حوا و فرستادن آن ها روی زمین را فراهم کرد.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه مخلوقات خداوند اعم از تمام سیارات و زمین و خورشید یک سیر طبیعی دارند، تصریح کرد: امتیاز انسان در مقابل سایر مخلوقات این است که سیر انسان برخلاف سیر عالم طبیعت سیر جبری نیست.

آیت الله فاطمی با بیان اینکه انسان دارای سیر اختیاری است،گفت:انسان تنها موجودی است که خداوند سرنوشتش را به خودش واگذار کرده و می تواند با تصمیم گیری و استفاده از قدرت و اختیار آن را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان فطرت و وجدان عطا کرده و پیغمبرانی برایش خواسته است،افزود: خداوند در مقابل از انسان خواسته که بنده ای مومن باشد و برخلاف دستورات الهی رفتار نکند.

این مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه سیر نهایی خلقت عالم هستی به آفرینش انسان منتهی شد، ادامه داد: سیر انسان مبتنی بر اراده، آزادی و اختیار است، انسان تنها موجودی است که اگر راه شر را برگزیند بدترین موجود و اگر راه خیر را برگزیند برترین موجود روی زمین است.

آیت  الله فاطمی با بیان اینکه انسان می تواند با قدرت اختیار خود راه طبیعت و یا راه فطرت را برگزیند، تاکید کرد: راه طبیعت همان مسیر خواسته های نفسانی و راه فطرت مسیر خواست و اراده خداوند است.

وی با بیان اینکه برخی افراد در گزینش زندگی خود، مسیر بدون خدایی را برمی گزینند، افزود: این افراد در زندگیشان همه چیز وجود دارد بجز رضای خداوند و معمولا رفع تمایلات و نیازهای دنیوی را محور زندگی خود قرار می دهند.

این مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به دعای امام حسین(ع) در روز عرفه گفت: ایشان در دعای عرفه از خداوند خواستند که به ایشان توفیق دهد تا به قله کمال انسانیت برسند و بتوانند تدبیر امور و اختیار زندگی خود را به دست خداوند بسپارند.

آیت  الله فاطمی با تاکید بر اینکه باید در زندگی خدامدار بوده و محوریت علایق، دوستی و دشمنی هایمان را رضای الهی قرار دهیم، گفت: اگر زندگی بر اساس رضایت خداوند پایه گذاری شود، بی شک مسیر تعالی و موفقیت را خواهد پیمود.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین تحقیقات فیزیولوژیکی انسان ۳۶هزار بار در روز تنفس می کند، ادامه داد: بر این اساس هر فرد در طول روز ۳۶ هزار قدم به مرگ و قبر نزدیک می شود لذا باید برای کوچکترین اقدامات خود در زندگی تفکر کند و بهترین مسیر را برگزیند.

آیت  الله فاطمی با اشاره به اینکه ۲۷ سال از رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب می گذرد،گفت: وظیفه ما در حال حاضر فقط گفتن و نگریستن نیست، ما باید ببینیم و بیندیشیم و تصمیم بگیریم که چگونه راه ایشان را ادامه دهیم.

مدرس عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه خروجی این جلسات باید پیروی از راه امام(ره) باشد،تاکید کرد:همه باید صادق و امانتدار باشیم و صادقانه در رکاب امام و رهبری باشیم، کسی که از وقت اداری خود برای کارهای شخصی و حتی خواندن یک کتاب بسیار مفید استفاده کند، حقوقی که می گیرد، شرعاً ایراد دارد و این مطلب را کسی می گوید که سال‌ها تدریس در حوزه علمیه دارد.

وی افزود:ما به وجدان کاری، راستگویی، امین بودن در همه امور به ویژه در استفاده از بیت المال و صداقت در کار نیاز داریم و اگر اینگونه عمل نکنیم خیانت به همه مردم ایران است.

آیت  الله فاطمی با اشاره به اختلاف بین مسئولان یادآور شد: درگیری و توهین مسئولان ما از هر حزب و جناحی به یکدیگر درست نیست که متاسفانه امروز رواج یافته است اگر اصولگرا، اصلاح طلبانه رفتار نکند و اصلاح طلب، اصولگرایانه رفتار نکند، فایده ای نخواهد داشت.

ارسال نظرات