امام جمعه اصلاندوز گفت:احیای اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی از جمله اصول و مکتب امام راحل بود.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۱۴
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، حجت الاسلام والمسلمین "عظیم اسدزاده"در خطبه های این هفته اصلاندوز ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) به ویژگیهای استراتژی و رهبری آن امام بزرگوار اشاره کرد و گفت:حقانیت و منطقی بودن مواضع،صداقت و خلوص سیاسی،قاطعیت و استواری در رفتار سیاسی،ارائه طرح برای آینده،نگاه بین المللی و جهانی،موفقیت تدبیر در صحنه عمل و فقیه عارف و معلم اخلاق از جمله ویژگیهای معمار کبیر انقلاب بودند.
 
 
 
وی با بیان اینکه مواضع سیاسی و شعارهای انقلابی امام خمینی(ره)در هر مقطعی برخاسته از متن نیاز جامعه و کاملا مستدل و قابل قبول بود افزود:آنچه امام را از دیگران جدا می ساخت و حتی برای کسانی هم که با مشی ایشان موافق نبودند نیز احترام و تحسین به همراه داشت خلوص سیاسی و عدم شائبه های قدرت طلبانه در ایشان بود.
 
 
 
امام جمعه اصلاندوز شجاعت،بی باکی و قاطعیت را یکی دیگر از ویژگی های آن حضرت دانست و جهان بینی توحیدی،وحی الهی ،سنت و سیره معصومین(ع)،پیوند دین و سیاست،اجتهاد،عقلانیت دینی و توجه به مقتضیات زمان و مکان را از جمله اندیشه ها و سیره سیاسی امام (ره)عنوان کرد.
 
 
 
حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه امام راحل حکومت اسلام ناب محمدی را احیا کرد افزود:آنچه برای حضرت امام مهم بود هدف و اتحادی بود که توام با ایمان و اعتقادات اسلامی و دینی بود.
 
 
 
وی به خدمات بزرگ حضرت امام خمینی (ره) به نظام اسلامی در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) اندیشمند و خداشناسی منحصر بفردی بودند که با تبیین نظریه ولایت فقیه در صدد بنیانگذاری حکومتی بر مبنای ارزش های الهی و اسلامی در جامعه بودند که با نصرت الهی و حمایت مردم این امر تحقق پیدا کرد.
 
 
 
خطب جمعه اصلاندوز با بیان اینکه از جمله اصول و مکتب امام راحل احیای اسلام ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی بود اظهار کرد:رهبری یک انقلاب آنگاه موفق است که در صحنه عمل و میدان تجربه کارآمدی و توفیق خود بنمایاند و این کارآمدی را امام(ره) به وضوح نشاد داد.
 
 
 
حجت الاسلام اسدزاده با بیان اینکه پس از ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل، رهبری شایسته انتخاب شد گفت:امروز ملت ایران یکپارچه با رهبر مدبر و آگاه به زمان خود تجدید بیعت کردند.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بعد از ارتحال امام، گزینه‌ای بسیار خوب بودند که توسط مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند، افزود:دست خدا با انقلاب ما بود و کسی به عنوان رهبر انتخاب شد که 27 سال تمام از اسلام و انقلاب مراقبت کرد و در مقابل توطئه‌ها و نفوذ دشمنان سدی مستحکم ایجاد کرد.
 
 
خطیب جمعه اصلاندوز با بیان این که ملت ایران در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان کشوری مقتدر در جهان شده است، گفت: تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری سد محکم در برابر توطئه های دشمنان است.
 
 
امام جمعه اصلاندوز در ادامه ضمن گرامیداشت قیام 15 خرداد سال 1342 گفت:15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی،نقطه شروع بیداری اسلامی و آغاز حرکت جدی حضرت امام به سوی مقصد بود.
 
 
 
وی افزود:ایران پیش از انقلاب در بیراهه وابستگی و باتلاق فساد و ابتذال گام بر می داشت ولی 15 خرداد همچون زلزله ای همه چیز و همه جا را تکان داد و امام ندای آزادگی و استقلال و دین و شرف سر دادند.
 
 
 
حجت الاسلام اسدزاده همچنین با اشاره به یادواره شهدای شش ماهه اول شهر اصلاندوز، امنیت و آسایش امروز کشور را در سایه ولایت فقیه و خون شهدا دانست و هدف از برگزاری یادواره شهدا را ترویج فرهنگ سپاس و فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.
ارسال نظرات