نماینده ولی‌فقیه در لرستان

روحیه انقلابی بودن امام باید سرمشق جوانان باشد

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: یکی از شیوه های رفتاری امام انقلابی بودن ایشان بود که جوانان باید از آن درس بگیرند.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۲۲
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان به نقل از خبرافلاک ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمدمیرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در خرم‌آباد ضمن عرض تسلیت به مناسبت 14خرداد سالروز ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام (ره) گفت: آشنایی با اندیشه‌ها و شیوه‌های رفتاری امام برای همه ما و خصوصاً نسل جوان ضروری است باید از شیوه‌های رفتاری امام درس و عبرت بگیریم و عمل کنیم شیوه‌های رفتاری امام الگوی زندگی برای ماست.

وی افزود: شیوه‌های رفتاری امام فراوان است اما یکی از شیوه‌های رفتاری امام که امروز هم مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند روحیه انقلابی بودن است و به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه، امامِ انقلاب بود.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: بااینکه سن امام در این اواخر بیش از80 سال بود اما روحیه بسیجی، انقلابی و روحیه دشمن‌ستیزی داشت و این دو روحیه سبب پیروزی انقلاب شد امام هرگز با شاه سازش نکرد و همواره با رژیم صهیونیستی به‌عنوان غده سرطانی و آمریکا به‌عنوان شیطان بزرگ مبارزه کرده است.

میرعمادی بابیان این‌که انقلابی بودن، دشمن‌شناسی و قاطعیت امام در برابر دشمنان درسی بزرگی برای همه است، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری در این دوسه ماه اخیر بر روی آن تأکیددارند مسئله انقلابی بودن است و دائماً بر مجلس انقلابی ،مجلس خبرگان انقلابی، دولت انقلابی، قوه قضاییه انقلابی و مردم انقلابی پافشاری دارند.

وی تصریح کرد: انقلابی بودن یکی از حساس‌ترین و ضروری‌ترین موضوعات در زمان فعلی است که مقام معظم رهبری احساس مسئولیت می‌کنند و مردم و مسئولان را موردتوجه قرار می‌دهند و این شیوه رفتار امام بزرگوار ما نیز بوده است.

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که یکی دیگر از اصول رفتار امام بزرگوار توجه ،خدمت و محور قرار دادن مردم بوده است؛بیان کرد: حمایت و پشتیبانی از ملت‌های مظلوم جهان، مقاومت اسلامی که کار امام بوده است،امام دائماً به مسئولان تأکید می‌کردند که به مردم خدمت کنند، از ملت مسلمان فلسطین به‌عنوان مردم مظلوم حمایت می‌کردند و از نهضت‌های آزادی‌بخش اسلامی دفاع می‌کرده است.

میرعمادی به استقلال اقتصادی مورد تأکید امام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز هم مقام معظم رهبری درزمینهٔ استقلال اقتصادی مفصل صحبت فرمودند امام خودکفایی و خود ابتکاری را در مقابل تحریم و محاصره اقتصادی ضروری می‌دانستند تا آنجا که امام دست‌یابی به استقلال اقتصادی را با تقبل هزینه‌های سنگین می‌پذیرفتند.

وی تعصب، غیرت دینی ،ایستادگی در برابر مشکلات، ساده زیستی، اتکال به خدای متعال از دیگر شیوه‌های رفتاری امام دانست و گفت: امروز باید این شیوه‌های رفتاری و اندیشه‌های امام را مدنظر قرار دهیم تا در تداوم انقلاب اسلامی مراقبت و مقاومت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به‌به قیام خونین مردم در 15خرداد سال42 و دستگیری امام توسط رژیم شاهنشاهی،گفت:اهمیت قیام خونین 15خرداد بدان جهت است که مبدأ تاریخ انقلاب اسلامی است که آثار و نتایج گران‌سنگی به‌جا گذاشت و نتیجه آن افزایش آگاهی مردم، حضور درصحنه و تثبیت رهبری امام بزرگوار بوده است.

میرعمادی یادآور شد: امام بزرگوار ما فرموده است«قیام15خرداد برای همیشه باید زنده بداند و من روز 15خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم» که این نشان از اهمیت آن دارد.

وی با اشاره به سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به‌عنوان رهبری،اظهار داشت: هم‌زمان با ارتحال رهبرکبیرانقلاب اسلامی مجلس خبرگان رهبری در یک اقدام انقلابی مقام معظم رهبری را به‌عنوان رهبر ایران و ولی امر مسلمین انتخاب و به مردم معرفی شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد بیان کرد:مقام معظم رهبری ذخیره، نعمت و تفضل الهی بر ملت بزرگ ایران اسلامی بوده است که امروز به عظمت به این خلف صالح امام بزرگوار پی می‌بریم کارنامه درخشان و سراسر نور مقام معظم رهبری؛ حضرت آیت‌الله‌العظمی الا مام خامنه‌ای گویای این حقیقت است که ایشان با تاییدات الهی رهبری امت را بر عهده دارد.

میرعمادی خاطرنشان کرد: 27سال رهبری حکیمانه وداعیانه مقام معظم رهبری برکسی پوشیده نیست؛ تدبیر، شجاعت، هدایت‌گری، بصیرت افزایی، مراقبت از انقلاب و نظام ،خنثی کردن توطئه‌های دشمنان یکی پس از دیگری این‌ها نمی‌تواند بدون تاییدات الهی باشد.

وی عنوان کرد: خداوند این شخصیت را برای اسلام ناب امروز ما حفظ کرده است ما باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم مقام معظم رهبری با رهبری نافذ و با بصیرت خود توانسته است تمام حرکات جبهه دشمن را رصد و شناسایی کند و تمام توطئه‌ها را خنثی کند و آمریکا را به خاک ذلت بکشاند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: همه دوست و دشمن در این مطلب اعتراف می‌کنند که رهبری یک مجتهد،عالم، متخصص، دانا و تواناست و بر همه امور کشور احاطه کامل دارد که بادرایت، شجاعت و تدبیر کشور، انقلاب و نظام را از همه بحران هاعبور داده است و این کشتی را سرمنزل مقصود می‌رساند و این‌ها چیزی نیست جز این‌که این شخصیت موردتوجه و تائید الهی و موردتوجه حضرت ولی‌عصر است.

میرعمادی ادامه داد: باید قدر این نعمت را بدانیم و قدر این نعمت در تبعیت از مقام معظم رهبری است ؛ما باید رهنمودهای ایشان را در مقام عمل پیاده کنیم،محبت، ارادت قلبی و اطاعت عملی از مقام معظم رهبری نشانه ولایتمداری و دوست داشتن اسلام ناب است و اطاعت عملی نشانه پیروی از خط امام است.

وی گفت: کسانی ک خود را پیرو خط امام بزرگوار می‌دانند بدون تبعیت از مقام معظم رهبری کارشان ناقص است و مسیرشان اشتباه است امروز آن مرد بزرگ تاریخ و رهبر کبیر انقلاب اسلامی در شخصیت مقام معظم رهبری تجلی پیداکرده است امروز شخصیت امام خمینی در امام خامنه‌ای تجلی پیداکرده است که آیینه تمام نمای آن شخصیت الهی است؛راه سعادت، پیشرفت و تعالی در تبعیت از شخص مقام معظم رهبری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار