خطیب نماز جمعه ندوشن؛

امام تا آخر عمر آمریکا را شیطان بزرگ دانست/ تداوم راه امام راحل، مهم‌ترین ویژگی رهبر معظم انقلاب است

امام جمعه ندوشن گفت:امام تا آخر عمر آمریکا را شیطان بزرگ دانست و با ایستادگی در برابر استکبار جهانی و اعتماد به خود پیروز شد.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۵۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از ندوشن؛"حجت الاسلام و المسلمین محمد جوادی" در خطبه های نماز جمعه این هفته ندوشن،رحلت امام راحل را تسلیت گفت و با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد:معطر کردن قلوب به نور ولایت و ایمان از مهمترین اقداماتی است که مومن قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان باید انجام دهد.

امام جمعه ندوشن افزود:ماه مبارک رمضان ماه بخشش و غفران الهی است و باید از این فرصت ارزشمند برای توبه و طلب استغفار بهره برد.

وی روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را توفیق الهی دانست و گفت:حضور بر سفره الهی و شرکت در میزبانی خداوند توفیق بزرگی است که شاید نسیب هر کسی نشود.

خطیب جمعه ندوشن در ادامه های خطبه های نماز با اشاره به ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد گفت:ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سال ۱۳۴۲ بسیاری از مردم در شهرهای مختلف و در رخداد قیام خونین ۱۵ خرداد به شهادت رسیدند و جرقه انقلاب اسلامی زده شد.

وی افزود:احیا اسلام و مکتب قران از اهداف امام خمینی (ره) بود و توانست با قیام اسلامی خود جلوی چپاول گری استعمارگران را بگیرد.

جوادی،عزت بخشیدن به مسلمان را از دیگر اهداف امام خمینی و دستاورد انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد :بیداری اسلامی و جرقه آن در سراسر دنیا و مطرح کردن اسلام در دنیا دستاورد قیام امام خمینی است.

امام جمعه ندوشن با تاکید بر اینکه جدایی دین از سیاست در انقلاب اسلامی جایگاهی ندارد افزود: پایه گذاری حکومت دینی در کشورمان به گونه ای است که دین و اسلام در کنار سیاست می باشد و جدایی دین از سیاست در انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام بی معنا واین تفکر جایگاهی ندارد.

وی خاطر نشان کرد:آزادی خواهی ، ضدیت با دشمنان دین و ایجاد نگرش جدید در فقه شیعه از دستاوردهای عظیم دیگر قیام امام خمینی محسوب می شود.

جوادی با تاکید بر اینکه جایگاه رهبری در جامعه اسلامی، جایگاهی حیاتی است هم گفت: آنچه موجب می شود تا در مقابله دشمنان در هر جبهه ای پیرو و موفق باشیم جایگاه ولایت و رهبری در کشو است و در این راستا بسیار مهم است که در کنار همدیگر بودن در کشور بیش از گذشته نمود پیدا کند.

امام جمعه ندوشن، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور بقیه الله (عج) دانست و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید استوار بماند چرا که انقلاب اسلامی خود برگرفته از این فریضه بود و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج ) است.

وی افزود: مقابله و مبارزه با ظلم از وظایف انبیا الهی است و باید با جدیت ایستادگی کرد.

جوادی، دشمن استکبار با انقلاب اسلامی را همیشگی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با قران و ائمه اظهار عجین شده و دشمنان مخالف این حکومت است چرا که با استقلال و دفاع از مظلومان جهان،قدرت پوشالی آنان را در هم می پیچد.

ارسال نظرات