پیشنمازی در یادواره شهدای انارمرز جویبار؛

شهدا راه بصیرت و سعادت جامعه را نشان دادند/ انقلابی ماندن از انقلابی شدن سخت تر است

به مناسبت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی یادواره 5 شهید روستای انارمرز جویبار با یاد شهدای مدافع حرم در روستای انارمرز جویبار با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۵۵
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مازندران، به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی و با یاد شهدای مدافع حرم(خانطومان) یادواره 5 شهید روستای انارمرز جویبار برگزار شد.

این یادواره  با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده های معزز شهدا، بویژه شهید مدافع حرم (عباسعلی علیزاده ، مسئولین شهرستانی و نمایندگان دوره دهم مجلس  در جوار سقا خانه ابوالفضل(ع) انارمرز برگزار شد که  با  سخنان حجت الاسلام پیش نمازی (استاد حوزه و دانشگاه) و با مداحی حاج رضا بذری همراه بود.

سخنران یادواره شهدای انارمرز ضمن گرامی داشت یاد امام راحل، شهدای 15خرداد42 ، شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم در بخش  گفت:  اولین ملاک برتری انسان نزد پیامبر رحمت(ص) "تقوی" است و « ان اکرمکم عندالله» را برای انسانها ضرورت دانست.

استاد حوزه و دانشگاه علم را ملاک دوم برتری انسان خواند و ادامه داد: اعتبار و برتری دوم بشر علم با معرفت الهی است و مسلما شب زنده دارانی که رنج ها در مسیر کسب این علم کشیده اند  نسبت به دیگران برتر خواهند بود.
 
حجت الاسلام پیشنمازی افزود: علما مقام شهدا و شفاعت  انسان ها را دارند و امام امت(ره) هم با داشتن این ویژگی در مقابل خانواده های شهدا   متاثر می شدند و احساس عاطفه می کردند.

وی سومین ملاک برتری بشر را شهادتی خواند که امام (ره) آرزوی همنشینی با شهدا می کردند و اظهار داشت: قرآن کریم در خصوص جایگاه شهدا به مردم هشدار می دهد که مراقب باشید، کسانی را که در راه خدا جان  می دهند کشته نپندارید بلکه زنده اند و در نزد خدا روزی  می خورند.

این استاد، شهدا را قلب تپنده جامعه دانست و بیان کرد: کسی حق ندارد حتی در تخیل خود کسانی را که در راه خدا شهید شده و بارزترین سرمایه وجودی خود را با بصیرت  فدا کردند را کشته بپندارد.

پیشنمازی گفت: شهدای مدافع حرم با بصیرت ملاک برتری بر دست گرفته  و افتخار همنیشینی با خدا را نصیب خود کردند.

استاد حوزه و دانشگاه بصیرت شهید را موجب افتخار هزاران و میلیون ها جوان و مردم دلداده خواند و یادآور شد: مردم افتخار می کنند که در مملکت خود شهید دارند و براین راه مصمم شده و برای دست یافتن به درجه و مقام شهادت راه  دفاع از انقلاب اسلامی، حرم اهل بیت(ع) و مظلومان را پیش گرفته و در پشت درهای این راه پرس و جو کنان خواهان اعزام به سوریه هستند.

حجت الاسلام پیشنمازی با اشاره باینکه شهدا راه بصیرت و سعادت جامعه را بخوبی نشان دادند گفت: مسئولان در قبال شهدا و مردم شهید پرور احساس مسئولیت کنند و راه معیشت آنان را فراهم کنند.

این  استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود  با یادآوری ملاک های 5 گانه مقام معظم رهبری در سخنرانی مراسم ارتحال امام(ره) در سال 95 افزود: انقلابی بودن خاص نزدیکان و درک کنندگان زمان امام نیست، جوانان امروز هم می توانند انقلابی باشند، چه بسا انقلابی ماندن از انقلابی شدن سخت تر است.

پیشنمازی امام را چهره انقلابی معرفی کرد و تاکید داشت: ما هر موقع از موضع انقلابی گری فاصله گرفته یا کوتاه آمدیم، چوب آنرا خوردیم .
 
وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از ارکان اصلی انقلاب و انقلابی گری دانست و ادامه داد: سپاه بخوبی پاسخ یاوه گویی های استکبار آمریکا و عواملش را داده  و می دهد و با اقتدار  بعنوان نماینده مهم نظام اعلام کرده آماده مبارزه و دفاع در برابر هرگونه ظلم، تهاجم و ستم است.

حجت الاسلام پیشنمازی این موضع سپاه را موضع اقتدار نظام و افتخار، امنیت و دلگرمی ملت انقلاب اسلامی، مظلومان و مستضعفان جهان دانست و مجددا از ان بعنوان اقتدار  و انقلابی گری سپاه یاد کرد.






 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار