خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان گرگان گفت:15خرداد در تاریخ کشور روز بسیار مهمی است و به تعبیر امام (ره) این روز باید همیشه در تاریخ بماند. در کل دنیا وقتی اسم امام (ره) برده می شود به عنوان شخصیتی جهانی نام برده شود.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۹۴
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

به گزارش بسیج به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان، اظهار کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه خدا و عبادت و پاک شدن هستیم. پیامبر (ص) قبل از ماه مبارک مردم را به اهمیت ماه مبارک رمضان توجه می دادند تا مردم با آمادگی بیشتری وارد این ماه عزیز شوند و می فرمودند که ای مردم ماه مبارک رمضان به سوی شما می آید و برای شما برکت و رحمت الهی را می آورد.

امام جمعه گرگان با بیان این که این ماه ماهی است که افضل ماه های سال است و امتیاز آن از همه ماه های سال بیشتر است، افزود: ساعات و شب و روزهای ماه رمضان با سایر ماه ها فرق می کند. نکته مهمی که رسول خدا (ص) به آن اشاره دارد این است که ای مردم به میهمانی خدا دعوت شده اید و این مهمانی خاصی است زیرا خدا می گوید در این مهمانی گرسنه و تشنه باشید.

وی اضافه کرد: در سایر مهمانی ها وقتی انسان را دعوت می کنند به جسم می رسند اما خدای متعال در دعوت خود می خواهد جان و دل های ما را پذیرایی کند و ما را به سوی خودش بکشاند و این راهش این است که انسان پا روی نیاز های نفسانی خود بگذارد.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر این که وقتی شکم خالی شود دل صفا پیدا کند، ادامه داد: در روایات داریم که به دل خود گرسنگی دهید تا دلتان خدا را ببیند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند درمهمانی خودش می خواهد روح ما آسمانی شود و اگر انسان توجه کند این مهمانی با سایر مهمانی ها قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: این مهمانی نکته ای هم دارد زیرا خداوند مهمان خود را گرامی می دارد و می گوید حتی نفس های مهمان حکم تسبیح دارد و خواب او هم عبادت است.

وی گفت: اعمال انسان هم در این ماه مورد قبول درگاه الهی است و این نکته مهمی است زیرا در میان همه عبادات تنها روزه است که کسی از او سر در نمی آورد و متوجه آن نمی شود مگر این که آدم ابراز کند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: در حدیث قدسی داریم بنده ای که روزه می گیرد رابطه محرمانه ای بین خود و خدا ایجاد می کند و خداوند می فرمایند پاداش روزه به دست من است یا برخی تفسیر کرده اند خود خدا پاداش روزه بنده اش می شود.

وی با تاکید براین که باید عبادت های ما در ماه رمضان رنگ و چهره دیگری پیدا کند، بیان کرد: همه ما روزه داران روزه را دو جور انجام می دهیم. برخی از روی دل و برخی با کراهات انجام می دهیم. باید دستور خدا را گرچه مشکل است اما با میل و رغبت انجام دهیم. حتی هر کار خیری به خصوص روزه را با میل انجام دهیم و روزه ای که انسان از راه میل انجام دهد خیلی عالی است.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که باید دلمان را در ماه مبارک رمضان تمیز و پاک کنیم، گفت: باید در ماه مبارک رمضانی سیاهی ها را سفید و تاریکی ها را روشن کرد. در این ماه تاکید شده که استغفار کنید لذا هر کسی در هر سن و جنسی باید از گذشته خود عذرخواهی کند زیرا ماه مبارک رمضان ماه تطهیر خانه دل است.

وی در خطبه دوم نماز خود نیز به سالروز رحلت امام خمینی اشاره کرد و گفت: 27 سال از رحلت امام (ره) می گذرد و امتیاز خاص و ویژه حضرت امام (ره) به تعبیر مقام معظم رهبری این است که ایشان اهل جهاد بود.

وی توضیح داد: جهاد انواع گوناگون دارد و امام (ره) همه جهاد را شامل می شود؛ هم جهاد اکبر و هم جهاد اصغر. نفس کشی و منیت را زیر پا گذاشتن، خود را ندیدن وخدا را دیدن و برای او حرکت کردن از خصوصیات امام بود.

امام جمعه گرگان با تاکید بر این که امام (ره) اگر می خواست خودش را ببیند وارد مبارزه نمی شد، گفت: امام اگر گیر نفسانیت بود وارد این حرف ها نمی شد. به همین دلیل بود که مردم او را دوست داشتند و خدا محبت این گونه آدم ها را در دل مردم می اندازد.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: بعد از ارتحال امام (ره) عده ای منتظر این بودند که اوضاع کشور به هم بریزد و این احتمال دور هم نبود ولی آن روز مجلس خبرگان بهترین تصمیم را گرفت و بهترین فردی که شایستگی لازم را برای آن روز تا اکنون داشت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای بود.

وی با بیان این که در این 27 سال کشور فراز و نشیب های زیادی داشت و انصافا مقام معظم رهبری به بهترین شکل کشتی را هدایت کرده است، تصریح کرد: انصاف این است که با وجود مشکلات کشور چیزهای خوبی به دست آورده است.

امام جمعه گرگان افزود: نمی خواهم منکر مشکلات شوم اما در فراز و نشیب ها مقام معظم رهبری شجاعانه و مدبرانه رهبری کردند. امروز ایران در امنیت و ثبات خوبی قرار دارد و دعا می کنیم مشکلات با درایت و پختگی حل شود.

وی تصریح کرد: انقلابی را که این همه برایش سرمایه گذاری کردیم باید با چنگ و دندان هم که شده نگه بداریم.

 آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرا رسیدن 15 خرداد هم گفت: در این روز در مدرسه فیضیه و در روز عاشورا، عاشورایی دیگر برپا شد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام (ره) گفتند مبلغین ما را به ساواک می بردند و به آن ها می گفتند علیه شاه و اسرائل حرف نزنید و نگویید اسلام در خطر است. امام آن روز فرمود چه ارتباطی بین شاه و اسرائیل است که می گویید علیه شاه و اسرائیل حرف نزنید.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تاکید بر این که چه خطری از آن بیشتر که شاه مملکت اسرائیلی معرفی می شود، تصریح کرد: امام را زندانی کردند و به یکی از پادگان های نظامی بردند و مردم در شهرهای زیادی قیام کردند. اما نیروهای مسلح به خصوص در ورامین مردم را به خاک و خون کشیدند.

وی بیان کرد: 15 خرداد در تاریخ کشور روز بسیار مهمی است و به تعبیر امام (ره) این روز باید همیشه در تاریخ بماند. در کل دنیا وقتی اسم امام (ره) برده می شود به عنوان شخصیتی جهانی نام برده می شود. مسیحیان تعبیری دارند که می گویند امام نه فقط مسلمان ها بلکه همه ادیان آسمانی را آبرو داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها