خبرهای داغ:
آیین اختتامیه نخستین دوره سالانه فیلم منجی با عنوان «پُرسمان آثار سینمایی موعودگرای ایران و جهان» پنجشنبه شب در سالن 313 مسجد مقدس جمکران قم با حضور جمعی از فرهیختگان حوزه و دانشگاه و هنرمندان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۸۵۹۶
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی از استادان حوزه علمیه در این آیین گفت: مباحث معرفتی کم نداریم اما در استخراج آن به گونه ای که این مبانی را به عرصه هنر نزدیک کند و هنرمندان بتوانند در تولید آثار فاخر از آنان بهره ببرند باید کار بسیاری انجام بشود. 

وی با بیان اینکه معارف و هنرمند داریم، تصریح کرد: برای اتصال این دو به یکدیگر باید تلاش و کوشش شود و با استفاده از ابزار هنر، به جای بیان مفاهیم، مصادیق را به مخاطب نشان دهیم و این روش قرآنی و الهی است. 
                      نخستین دوره سالانه فیلم منجی در قم به کار خود پایان داد

وی با بیان اینکه ظهور حضرت ولی عصر(عج) پایان تاریخ نیست بلکه آغاز زندگی انسانی است و انسان در اوج محبت وعقلانیت رشد خود را تعالی می بخشد، گفت: معارف مهدوی باید به گونه ای به جهانیان نشان داده شود که این مفهوم را به آنها منتقل کند. 

دبیر کمیته علمی نخستین دوره سالانه فیلم منجی نیز در این آیین با بیان اینکه از نخستین پرسمان فیلم منجی استقبال خوبی صورت گرفت، هدف اصلی از این طرح را راه اندازی پرسمان هایی در این زمینه که مهدویت به یک مساله برای همه تبدیل شود، برشمرد. 

سید حمیدرضا قادری تصریح کرد: مساله مهدویت در حوزه سینما و سیما هنوز به یک مساله برای همه ما تبدیل نشده است و فقط در ایام نیمه شعبان مهدویت را به یک جریان رسانه ای تبدیل کردن، برای مساله انتظار و مهدویت کافی نیست.

وی بر تداوم این پرسمان در سال های آتی تاکید کرد و گفت: باید از نهادهای فرهنگی و دینی خواست که در رابطه با آخرالزمان کار علمی و پرسمانی انجام دهند و این امر را از آنها مطالبه کرد و نیز با رصد آثار سینما و سیما در این زمینه این اثرها مورد نقد و تحلیل قرار بگیرند و در افزایش سطح آگاهی جامعه در این زمینه تلاش کرد. 

قادری انتشار گاهنامه تحلیلی دبیرخانه سالانه فیلم منجی با عنوان «کتاب پُرسمان» زیر نظر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهشی مسجد مقدس جمکران قم را از ثمره های نخستین دوره این سالانه برشمرد و از تشکیل دبیرخانه دائمی سالانه فیلم منجی خبر داد.

دبیر کمیته علمی نخستین دوره سالانه فیلم منجی خاطرنشان کرد: برگزاری این پرسمان ها ضمن آشنایی کارشناسان این حوزه با یکدیگر زمینه تبادل تجربه و نظر را میان آنها فراهم می سازد. 

وی گفت: در نخستین سالانه فیلم منجی، شش فیلم سینمایی موعودگرایی شامل سه اثر در قالب پویانمایی و سه فیلم از سینمای هالیوود، اروپا و ایران در چهار بخش سینمای ایران، شرق، اروپا و هالیوود به مدت دو روز در تالار آیه مدرسه اسلامی هنر اکران شد. 

وی افزود: این آثار شامل سه اثر پویانمایی به نام های «9»، «راز کلز» و «فهرست مقدس» و همچنین سه فیلم سینمایی آمریکایی «نوح»، «کتاب ایلای» و «برف شکن» بود که پس از اکران آنان با حضور منتقدان برجسته کشور این آثار مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در پایان آیین اختتامیه نخستین سالانه فیلم منجی، جلسه گفت و گو و طرح بحث میان سینماگران و طلبه های حوزه علمیه برگزار شد و شرکت کنندگان با طرح پرسش هایی به تبادل نظر و افکار در این زمینه پرداختند. 

نخستین دوره سالانه فیلم منجی با عنوان «پُرسمان آثار سینمایی موعودگرای ایران و جهان» به همت بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران قم و با همکاری مدرسه اسلامی هنر، دانشگاه امام صادق(ع)، شبکه افق و دبیرخانه سالانه فیلم منجی به مدت دو روز در قم برگزار شد.
ارسال نظرات