مسئول بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان:

اسلام انقلابی نقش نافذی در دنیای آشفته از عقلانیت ابزاری غرب متحول ساخت

مسئول بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان گفت: گفتمان امام در لوای اسلام انقلابی توانست نقش مسلط و نافذی را در دنیای آشقته و بیقرار ناشی از عقلانیت ابزاری غرب متحول سازد.
کد خبر: ۸۶۸۸۶۷۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

حسن حبیبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، در پاسخ به این سوال که نگاه حضرت امام(ره) به اسلام آمریکایی و اسلام انقلابی چیست؟ اظهار کرد: اسلام انقلابی برخلاف اسلام آمریکایی ریشه در ظاهر دین و فرموله شده از اندیشه های غرب است و اسلام انقلابی منبع اش قرآن، احادیث و عقل جوهری و استعلایی است.

وی با بیان اینکه زبان و ابزارهای رسانه ای غربی در لوای امپریالیسم خبری، فرهنگی، نظامی و سیاسی سعی در نابودی اسلام انقلابی داردگفت: دشمن به نحوی از انحاء سعی در جلوه نمایی منفی و ضد مردمی را در بوق و کرنا می کند تا انسان ها ضمن از دست دادن اعتماد به نفس همیشه خود را وابسته به غرب بدانند.

مسئول بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در خصوص اسلام آمریکایی گفت: اسلام آمریکایی از دیدگاه اندیشمندان غربی و یا عده ای از روشنفکران و یا مفسران دنیای غرب که متمایل به نگرش غربی هستند نهایتاً اسلامی است که فقط به انجام ظاهر آداب و مناسک اسلامی در حدّ یک تشریفات مذهبی گذرا و موقتی است که ریشه و بنیانی ندارد.

حبیبی با بیان اینکه اسلامی که بتواند ضامن سعادت، خوشبختی و رفاه در دنیا و آخرت باشد اسلام انقلابی است اضافه کرد: از نظر امام (ره) اسلام با پسوندهای متعددی شامل اسلام سیاسی، رحمانی، انقلابی و غربی مطرح است،بنابراین آن اسلامی که مبارزه با ظلمات، گمراهی، اندیشه های غرب و دسیسه های غرب می تواند پایداری کند اسلام انقلابی است.

وی با تاکید بر اینکه در ظلمات فقط انوار الهی می تواند راه گشا باشدگفت: تکنولوژی غرب رفاه و سعادت انسان را بطور افقی برای زندگی بهتر و راحت تر عملی می سازد اما مسیر عمودی مسیر ایمان است.

مسئول بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان ادامه داد: در اوج شادی اندیشمندان غربی که کارنامه اسلام را بسته می دیدند و با مرگ کمالیسم در ترکیه احساس می کردند جهان اسلام از صحنه سیاسی خارج گردیده اما گفتمان امام در لوای اسلام انقلابی توانست نقش مسلط و نافذی را در دنیای آشقته و بیقرار ناشی از عقلانیت ابزاری غرب متحول سازد.

حبیبی در خصوص اهمیت و اولویت استکبارستیزی و عدم اعتماد امام به آمریکا و ابداع واژه شیطان بزرگ یادآور شد: تفسیر امام از اسلام برای همه زمان ها و ادوار تاریخی، سیاسی، اجتماعی جاری و ساری است. مبارزه با شیطان که مایه انحراف و جدایی از مسیر اصلی ایمان واقعی نشت یافته از اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا امروز همان صفت و اخلاق شیطان را ترویج و عملی می سازد و ما موظفیم در این راستا با مظاهر شیطان و شیطان پرستی مبارزه کنیم.

 

ارسال نظرات