مسئول سازمان اردویی سپاه تهران گفت: 456 هزار شهروند تهرانی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) که روز 14 خرداد در حرم مطهر برگزار می شود، شرکت می کنند.
کد خبر: ۸۶۸۸۷۲۵
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج،سرهنگ پاسدار احمد غیاثوند مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ گفت: امسال بیش از یک میلیون نفر زائر در مراسم روز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) حضور می یابند که از این تعداد 50 درصد به شهر و استان تهران تعلق دارد.
وی با بیان اینکه از شهرستان های کشور حدود 300 هزار نفر حضور خواهند داشت، افزود: برای سهولت در جابجایی زائران مراسم ارتحال امام(ره) 7 هزار دستگاه اتوبوس از نقاط مختلف کشور به سمت حرم مطهر امام خمینی (ره) اختصاص داده شده است.
مسئول اردویی راهیان نور سپاه تهران ادامه داد: امکان اسکان برای زائران از 13 استان کشور در تهران فراهم شده است و از روز 13 خرداد زائرین می توانند در اماکن مستقر شوند.
غیاثوند تاکید کرد:اماکن اسکان شامل مساجد، حسینیه ها، تکایا، مصلی ها و مدارس است و ظرفیت آن ها نیز برای استقرار 100 هزار نفری بستر سازی شده است.
غیاثوند خاطرنشان کرد: 19 استان کشور به دلیل نزدیکی و مجاورت به استان تهران با تنظیم برنامه خود حدود ساعت 4 صبح روز 14 خرداد به تهران می رسند و در مراسم شرکت می کنند و در تهران بزرگ دو اردوگاه شهید باهنر و شهید چمران در جماران دایر کرده ایم و حدود 100 زائر ویژه و خارجی را خوهیم داشت. همچنین حدود 50 الی 60 درصد افراد سال اولشان است که به این مراسم می آیند.
وی در پایان گفت: 213 نقطه در تهران برای اسکان دهی به زائران مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) شناسایی شده است./م
ارسال نظرات