خبرهای داغ:
همزمان با سالروز قیام خونین مردم در 15 خرداد، مردم شهر مقدس قم با برگزاری راهپیمایی یاد و نام شهدای این قیام را گرامی داشتند.
کد خبر: ۸۶۸۸۷۲۹
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در سالروز قیام خونین 15 خرداد سال 42، مردم قم طبق سنت همه ساله اقدام به برگزاری راهپیمایی کرده و یاد و نام شهدای این قیام را گرامی داشتند.
راهپیمایی یوم‌الله 15 خرداد در قم برگزار شد

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی ابتدا با حضور در بیت امام خمینی(ره) در قم به مقام شامخ بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ادای احترام کردند. پس از تجمع در مقابل بیت امام، حرکت راهپیمایان قمی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز شد.
راهپیمایی یوم‌الله 15 خرداد در قم برگزار شد

شرکت کنندگان در این راهپیمایی به سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه، لا اله الا الله، «لبیک یا خمینی، لبیک یا حسین است»، «لبیک یا خامنه‌ای، لبیک یا حسین است» و... پرداختند.
راهپیمایی یوم‌الله 15 خرداد در قم برگزار شد

راهپیمایان یوم‌الله 15 خرداد در قم همچنین با حمله پلاکاردهایی حمایت همه جانبه خود را از رهنمودهای مقام معظم رهبری به ویژه در سخنان اخیرشان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اعلام کردند.
راهپیمایی یوم‌الله 15 خرداد در قم برگزار شد

پس از عزیمت راهپیمایان قمی به حرم حضرت معصومه(س) آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در جمع راهپیمایان اظهار کرد: 15 خرداد نقطه عطفی در تاریخ ایران،‌ اسلام، منطقه و جهان است و سرفصل جدید در تاریخ تشیع و حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه 15 خرداد سرفصل جدیدی در تاریخ سیاسی منطقه خاورمیانه است، گفت: این قیام سرآغاز یک تحول و تجدید حیات است و این قیام به نیروهای متدین و حزب‌اللهی هویت جدیدی داد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در قیام 15 خرداد شاهد عنایات ویژه خداوند به مردم و حوزه‌های علمیه بودیم، افزود: این قیام یادآور عصر انتظار و تحول نهایی است که در جهان بشریت به دست مبارک حضرت ولیعصر(عج) اتفاق خواهد افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در 15 خرداد حرکت امام خمینی(ره) آغاز شد و با پشتیبانی مردم جمهوری اسلامی بر ویرانه‌های کاخ ستم‌شاهی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه خون مقدس شهدای 15 خرداد عقب‌نشینی دستگاه جبار پهلوی و ساواک را به دنبال داشت، گفت: رژیم باور نمی‌کرد که امام خمینی(ره) در قلب مردم نفوذ داشته باشد، امام در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه فرمود «مردک می‌گویم از ایران بیرونت کنند» و این حرف برای آنها بسیار گران تمام شد و این پیش‌بینی امام در 15 سال بعد تحقق پیدا کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد در قم، تهران و ورامین به شکل جدی دنبال شد، تصریح کرد: در این قیام همان‌هایی که در عاشورا ندای «حسین، حسین» سر داده بودند دو روز بعد به عنوان حمایت از نایب بر حق امام زمان(عج) و مرجع تقلید خود به صحنه آمدند.

وی بیان کرد: جریانات سیاسی ملی‌گراها، فداییان خلق، حزب توده و... که بعدها مانند قارچ در کشور روییدند و پایه مذهبی و مردمی نداشتند در حادثه 15 خرداد نبودند و در تجزیه این قیام، این حادثه را یک حادثه بی‌هدف می‌دانستند ولی این مردم و امام بودند که به حادثه 15 خرداد هویت بخشیدند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به مردم و نهضت عاشورا تکیه داشت و قدر این حرکت مردمی را می‌دانست اضافه کرد: 15 خرداد هسته اولیه انقلاب با عظمتی بود که در تاریخ بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه مردم به حق شخصیت امام را شناختند و پیوند امام و امت در 15 خرداد ده‌ها برابر شد، افزود: امروز همچنان شاهد آثار و برکات این قیام بعد از گذشته 53 سال هستیم، کارنامه انقلاب کارنامه بسیار درخشانی است البته این سخن به معنای این نیست که ضعف و کمبودی نداریم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این نظام امروز به قدرت و بالندگی رسیده و مردم پشتیبان ولایت فقیه هستند تصریح کرد: باید در برابر نعمت‌ها شاکر باشیم و یکی از ارزنده‌ترین نعمت‌ها انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه محوریت نظام با ولی فقیه عادل است، گفت: خدا را شاکریم که پس از ارتحال امام خمینی(ره)، خبرگان رهبری شایسته‌ترین فرد را برای رهبری نظام اسلامی برگزیدند و 27 سال است که از این انتخاب بسیار حساس و ارزشمند می‌گذرد و هر روز شاهد آثار و ثمرات بیشتر ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم و امیدواریم که خداوند بر طول عمر با برکت مقام معظم رهبری بیفزاید.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه باید از دو قطبی شدن جامعه پرهیز شود، افزود: رهبری نیز در سخنان روز گذشته خودشان نسبت به این مسئله هشدار دادند؛ ایجاد تفرقه و دو قطبی شدن جامعه خواست دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه امروز در میدان مبارزه با آمریکا، اسرائیل، داعش و سعودی هستیم، گفت: امروز در همه جبهه‌ها در حال مبارزه با ما هستند و باید نسبت به خطر دشمن هوشیار باشیم و نباید ذره‌ای غفلت کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: رمز موفقیت ما ولایت فقیه، وحدت کلمه و جهاد با کفر است و همه باید از منویات رهبری در مسیر حفظ نظام تبعیت کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها