نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان گفت: آمریکا و انگلیس از طریق رسانه‌ها و هجمه‌های فرهنگی سه هدف اسلام زدایی، روحانیت زدایی و تقدس زدایی را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۸۸۷۴۲
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت پانزدهم خرداد که در حوزه کمالیه خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: پانزده خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به‌ عنوان مبدأ و آغاز نهضت اسلامی به شمار می‌آید.

وی به تحولات ایران در دوره قاجار اشاره کرد و افزود: وجود اختلافات قومی قبیله‌ای و فرقه‌ای، استبداد و خشونت شاهان قاجار، فساد و چاپلوسی اطرافیان شاه و بحران اقتصادی و قحطی‌های مقطعی سبب شد که حکومت قاجار برای اداره کشور به بیگانگان امتیاز داده و از آن‌ها پول و امکانات بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به قیام‌هایی مانند قیام تنباکو و قیام مشروطه در دوره قاجار, عنوان کرد: بی‌کفایتی و ناتوانی شاهان قاجار، فساد و اخلاقی و اقتصادی حاکم بر دربار، عقد قراردادهایی مانند گلستان و ترکمانچای و از بین رفتن صنایع داخلی و کشاورزی ایران در دوران قاجار زمینه نفوذ بیگانگان در داخل کشور را فراهم کرد.

وی بابیان اینکه در دوران پهلوی نیز نهضت ملی شدن نفت رخ داد، بیان کرد: اسلام زدایی، روحانیت زدایی و تقدس زدایی سه مأموریت اصلی بود که پس از کودتای 28 مرداد توسط محمدرضا پهلوی به دستور آمریکا و انگلیس در ایران اجراء شد.

آیت الله میرعمادی با تأکید بر اینکه در حال حاضر آمریکا و انگلیس این سه محور را در رسانه‌ها و هجمه‌های فرهنگی خود دنبال می‌کنند، گفت: تفرقه، اختلاف و ایجاد دوقطبی، پیمان‌های اقتصادی و ایجاد صنایع وابسته به‌ جای پیمان‌های نظامی و سیاسی، فعال‌سازی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در قالب خبرنگار، کارگر به‌ جای نیروهای نظامی مشخص در داخل کشور و استحاله فرهنگی از طریق تکنولوژی و رفاه‌طلبی برنامه‌هایی هستند که غرب هم‌اکنون در کشور ما دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: لوایحی مانند اصلاحات ارزی، انجمن‌های ایالتی و ولایتی، انقلاب سفید و کاپیتولاسیون سبب شد که امام خمینی(ره) به خشم آمده و فریاد برآورد.

امام‌جمعه خرم‌آباد اظهارداشت: اسلامی بودن، رهبری روحانیت، مراجع و رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، مردمی بودن، اخلاص و قاطعیت امام (ره) به‌عنوان رهبر قیام، بیگانه‌ستیزی و مخالفت با اصل سلطنت را می‌توان از ویژگی‌های قیام پانزدهم خرداد برشمرد.

وی ضمن گلایه به عدم حضور بسیاری از مدیران و مسئولان استان در مراسم‌های 14 و 15 خرداد، افزود: مسئولان و کسانی که اکنون در پست‌ها و مسئولیت‌ها بر صندلی ریاست تکیه زدند مدیون امام خمینی(ره)، شهدا، 15 خرداد و رهبری انقلاب هستند؛ آیا باید تفریح و مسافرت را به مجلس امام (ره) ترجیح دهند.

ارسال نظرات