"پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه خون شهدای ۱۵ خرداد"

قیام 15 خرداد برآمده از بطن ملت ایران بود

فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: یکی از نکات بارز قیام 15 خرداد عدم وابستگی این قیام به جریانات سیاسی خاص دوران خود بود که با همزمانی با ایام محرم شروع شد واقعه 15 خرداد توسط هیچ گروه و جریانی خلق نشد بلکه تنها برآمده از بطن ملت ایران بود.
کد خبر: ۸۶۸۸۷۴۴
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

پاسدار رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به نقش و حضور مردم در قیام 15 خرداد سال 42 اظهار داشت: قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ را باید نقطه عطف نهضت اسلامی ملت ایران برای سرنگونی رژیم دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی در ایران دانست که با حضور مردم در صحنه تحقق یافت.

وی افزود: مردم ایران با الهام از آموزه‌های وحیانی و سیره اهل بیت(ع) در برابر ستم‌های رژیم متظاهر به اسلام و برای دفاع از ایرانیت و اسلامیت، بپا خاستند، حضرت امام‌خیمنی(ره) با رویکرد "نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" الگوی حکومتی را مطرح کردند ایشان رویکردی را بنیان کرد که در مغایرت با مدل‌های حکومتی موجود در عرصه نظام‌های سیاسی جهان بود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: تاریخ ایران اسلامی در روز 15 خرداد ورق خورد و فصل جدیدی در رویارویی مستضعفان با مستکبران گشوده شد، قیامی که با هدف حاکمیت قوانین اسلام و اجرای شریعت اسلامی، قطع وابستگی کشور از کشورهای استعماری و براندازی اصل نظام شاهنشاهی و جایگزینی حکومت اسلامی شکل گرفت.

پاسدار رضایی ادامه داد: 15 خرداد و نهضت شکل گرفته از قلب آن، قیام مردمی با بصیرت و زمان شناس بود که در حمایت از رهبر خود به صحنه آمدند و این روز از آن جهت اهمیت دارد که نقطه آغازین مبارزات مردم است و شاید اگر 15 خرداد 1342 نبود انقلاب اسلامی هرگز مسیر خود را سپری نمی‌کرد و به سرانجام نمی‌رسید.

وی افزود: خون‌های پاک شهیدان این قیام حماسه‌ساز بود که نهال نظام جمهوری اسلامی را آبیاری و به درختی تنومند تبدیل کرد که امروز یکی از مؤثرترین نظام‌های بین‌المللی تبدیل شده به واقع خون شهدای ۱۵ خرداد پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زد و امروز وظیفه ماست تا از آرمان‌های انقلاب اسلامی حراست کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: قیام 15 خرداد یک جنبش عمومی مذهبی به رهبریت روحانیت شیعه علیه رژیم پهلوی و به حمایت از اسلام بود خط و مسیری که حضرت امام‌خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی ترسیم کردند از 15 خرداد آغاز شد.

پاسدار رضایی با بیان این‌که قیام ۱۵ خرداد برجستگی‌ها و ویژگی‌هایی داشت که این برجستگی‌ها را باید حفظ کنیم، ادامه داد: جنبه مذهبی و دینی و اسلامی بودن مهم‌ترین ویژگی قیام ۱۵ خرداد بود، برای اولین‌بار امام بحث اسلام را مطرح کرد و حضور قدرتمندانه حضرت امام(ره) و مرجعیت شیعه به‌عنوان رهبری نهضت و این‌که شخص امام شاه را مورد حمله قرار داد و نظام شاهنشاهی را باطل اعلام کرد، از دیگر ویژگی‌ها و برجستگی‌های این نهضت بود.

وی افزود: بعد از وقایع 15 خرداد بود که حضرت امام‌خمینی(ره) هرساله تأکید داشتند باید یاد و خاطره این قیام همواره در اذهان زنده بماند چراکه انقلاب به واسطه این قیام صورت گرفت که از برکات نیمه خرداد 42 بود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک تصریح کرد: یکی از نکات بارز قیام 15 خرداد عدم وابستگی این قیام به جریانات سیاسی خاص دوران خود بود که با همزمانی با ایام محرم شروع شد واقعه 15 خرداد توسط هیچ گروه و جریانی خلق نشد بلکه تنها برآمده از بطن ملت ایران بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار