به منظور اشاعه فرهنگ کتابت قرآن کریم و شناسایی افراد مستعد و هنرمندان متعهد اولین جشنواره خوشنویسی با موضوع کتابت وحی در رشته خطوط نسخ، ثلث و نستعلیق با موضوع آیات قرآنی مرتبط با ماه مبارک رمضان و روزه داری برگزار خواهد شد
کد خبر: ۸۶۸۸۷۷۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، حجت الاسلام سیدعدنان صادقی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: فرا رسیدن ماه رمضان که یکی از بهترین ماههای سال به شمار می رود فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی بوده و این ماه برای پرورش روح و یادگیری قرآن و آموزش آن به شهروندان از اولویت های موسسات قرآنی در سراسر کشور می باشد.

وی تصریح کرد: موسسه فرهنگی قرآنی نسیم وحی به منظور اشاعه فرهنگ کتابت قرآن کریم و شناسایی افراد مستعد و هنرمندان متعهد در زمینه خوشنویسی، با همکاری آموزشگاه خوشنویسی خانه ثلث و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال اقدام به برگزاری اولین جشنواره خوشنویسی با موضوع کتابت وحی در سطح استان اردبیل نموده است.

رئیس موسسه فرهنگی قرآنی نسیم وحی خلخال افزود: این جشنواره برای اولین بار در سطح استان اردبیل بوده و این مسابقه در رشته خطوط نسخ، ثلث و نستعلیق با موضوع آیات قرآنی مرتبط با ماه مبارک رمضان و روزه داری برگزار خواهد شد.

صادقی بیان داشت: هنرمندان و شرکت کنندگان در این جشنواره می توانند آثار هنری خود را تا 23 خرداد به آدرس الکترونیکی ali50459@yahoo.com ارسال نمایند و دبیرخانه جشنواره در مرحله نخست، تصاویر آثار با فرمت JEGP با وضوح DPI300 را دریافت ودر مرحله دوم هیئت داوران با صاحبان آثار تماس و نحوه ارسال آثار را به هنرمندان شرکت کننده ارائه خواهند داد.

وی گفت: هنرمندان آثار خوشنویسی خود را، در ابعاد آزاد و کاغذ سفید یا کرم روشن و بدون تذهیب و یا پاسپارتو و حداکثر 5 اثر خود را که تاکنون در هیچ یک از جشنواره ها شرکت داده نشده است را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند و اعلام نتایج اولیه در 26 خرداد و اعلام نتایج نهایی توسط هیئت داوران در تاریخ 29 خردادماه سالجاری توسط رسانه ها و خبرگزاری ها اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس موسسه فرهنگی قرآنی نسیم وحی خلخال تصریح کرد: اختتامیه اولین جشنواره خوشنویسی کتابت وحی، سوم تیرماه در شهرستان خلخال برگزار و در این روز هنرمندان برتر، ضمن اهدای لوح سپاس و جوایز نقدی و غیرنقدی از نفرات اول تا سوم تجلیل خواهد شد.

صادقی اظهار کرد: هنرمندان خوشنویس در اختتامیه این جشنواره با شرکت در کارگاه عملی خوشنویسی کتابت آیات نورانی قرآن کریم با حضور اساتید، دکتر علی عبدالحسین زاده اندبیلی، سیامک نوری و دکتر صابر صفایی بهره مند خواهند شد.

ارسال نظرات