مخترع جوان قائمشهری:

اختراعاتم در دنیا شناخته شد اما مسئولان برای آن ارزشی قائل نیستند!

مخترع جوان قائم‌شهری گفت: ایران در دنیا در زمینه علمی با این اختراعم مطرح شد اما در همین کشور هیچ ارزشی برای من قائل نیستند.
کد خبر: ۸۶۸۸۸۶۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،چاوش عزیزی کوتنایی اظهار کرد: دستگاه هوشمند حفاری و تزریق بتن روباتی است که به طور تمام اتوماتيک کار حفاری و تزریق را انجام می‌دهد و اين امر موجب سرعت در كار، كاهش هزينه و همچنين كاهش ريسک و خطرات جانی برای كارگران می‌شود اما با توجه به همه این فواید هیچ گونه حمایتی از این اختراع نشد.

وی با اشاره به انسانی همچون شهید محمد بلباسی با بزرگی و ایثارگری در خط مقدم برای آرامش و سرفرازی علم و دانش جوانان این مملکت مبارزه کرد، گفت: اگر ایشان اسلحه دست می گیرد و به سراغ تیر و تفنگ می رود برخی از جوانان نخبه هم در زمینه علم و ورزش، اجتماعی و سیاسی پرچم ایران را به اهتزاز در آوردیم چرا که همه از این سنگر مقاومت کمک گرفتیم و اگر این سنگری که مدافعان حرم ایجاد نمی کردند این جوانان نخبه هم نمی توانستند با آرامش به این نقطه برسند.

مخترع دستگاه هوشمند حفاری و تزریق بتن یادآور شد: حتی کسانی در جبهه ها بودند با تماسی به آنها انگیزه برای ادامه مبارزه در صحنه نبرد داده می شد و اگر به آنها اعلام می شد که نمی توانند برایشان کاری انجام دهند نا امید می شدند.

وی نگاه مسئولان را در این زمینه ناچیز دانست و تصریح کرد: مسئولان می توانستند با تماسی با چنین افراد نخبه به آنان انگیزه دهند در حالی که فرماندار شهرم نمی دانست من چه کسی هستم و چرا بر روی سکو برای دریافت هدیه آمدم.

این مخترع جوان قائم‌شهری با اشاره به اینکه من از این بی توجهی مسئولان دلگیر هستم، گفت: در سن ۳۴ سالگی با توجه به اختراعی که انجام دادم باید مسئولان امکاناتی در اختیارم قرار دهند تا بتوانیم از این اختراع بین المللی در راه درست در زمینه اشتغال زایی به کار بگیرم.

وی افزود: در طی ۱۰ سالی که کار پژوهشی انجام می دهم در تمام بنیادهای علمی نخبگان با افراد مختلف مشورت کردم اما هیچ ارزشی برای این اختراعم قائل نشدند.

چاوشی با بیان اینکه برای توسعه کارخانجات دخانیات هزینه می شود و سپس از همگان می خواهند که دخانیات مصرف نکنند، اظهار کرد: وقتی به چنین افراد نخبه ارزش نمی دهند باید آنان به دنبال راه های خلاف بروند تا مسئولان شاید بیدار شوند و به جای تجهیز کارخانجات دخانیات در زمینه علمی اعتبار خود را استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان اگر حمایت نمی‌کنند ارزش نخبگان را به زیر سوال نبرند، گفت: همه این افراد نخبه نیاز به تشویق ندارند بلکه می توان با حمایت اقتصادی، راهبردهای اقتصاد مقاومتی که رهبر فرمود از طریق این افراد عملی شود.

این مخترع جوان قائم‌شهری با بیان اینکه جوان به لوح سپاس و بنر در سطح شهر نیاز ندارد، بلکه نیازمند حمایت های عملی است، یادآور شد: حدود پنج سال پیش ۸۰ میلیون برای اختراعم هزینه کردم، در حالی که ایران در دنیا در زمینه علمی با این اختراعم مطرح شد اما در همین کشور هیچ ارزشی برای من قائل نیستند./ایسنا


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها