مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان:

امام(ره) با روحیه ظلم‌ستیزی کشور منزوی ایران را متحول کردند

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان گفت: امام(ره) با روحیه ظلم‌ستیزی، کشور منزوی ایران را متحول و روحیه خودباوری و معنویت را در میان مردم شکوفا کردند.
کد خبر: ۸۶۸۸۸۹۰
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی آباد، حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در مسجد جامع حاجی‌آباد ضمن تسلیت به مناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام راحل، پیر مراد ملت ایران بودند و کسی که توانستند اسلام را احیا کنند.

وی به خصوصیات بارز و خدمات امام راحل اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) مسیر سعادت و حرکت مستقیم دنیا و آخرت را به مستضعفین و ملت بزرگ ایران نشان دادند، ایشان شخصیتی بودند که چه وقتی در کرسی تدریس و شاگردپروری قرار می‌گرفتند و چه در زمان رهبری امت، خدا را در نظر داشتند و از آن تمسک می‌جستند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان در ادامه با اشاره به سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت امام خمینی(ره) گفت: مقام معظم رهبری در توصیف ویژگی‌های اخلاقی امام(ره)فرمودند «امام خمینی(ره) شخصیتی مؤمن، متعبد و انقلابی بود» و امام(ره) در حقیقت با این خصوصیات و ویژگی‌های اخلاقی و دینی، انقلاب کردند.

مختاری به تشریح دوران قبل از انقلاب کشور پرداخت و عنوان کرد: کشور ایران زمان طاغوت کشوری عقب نگه داشته در همه عرصه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و سیاسی بود، کشوری که از هیچ‌گونه رشد علمی، صنعتی و تکنولوژی برخوردار نبود.

وی در ادامه سخنانش افزود: امام(ره) با روحیه ظلم‌ستیزی، کشور منزوی ایران را متحول و روحیه خودباوری و معنویت را در میان مردم شکوفا کردند و روح توحیدی و درک عظمت خدا را به مردم هدیه دادند.

امام جمعه حاجی‌آباد با اشاره به جمله امام(ره) که فرمودند؛ «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند»، افزود: این فرمایش امام خمینی(ره) یک شعار سیاسی یا یک رجز انقلابی نبود بلکه این عمق اعتماد امام(ره) بود که به همه دنیا فهماند که قدرت در این عالم فقط متعلق به خداوند متعال است.

مختاری تصریح کرد: امام(ره) با روحیه انقلابی‌گری برگرفته از ایمان، تعبد و در مسیر انقلاب و شریعت ناب اسلامی این انقلاب را برپا کردند و همین روحیه به ملت ایران اسلامی سرایت کرد تا این انقلاب شکل گرفت.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان در ادامه با اشاره به انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان ساخت: ایشان با توجه به دارا بودن روحیه انقلابی امام(ره) انتخاب شدند تا کشتی انقلاب را از تلاطم دریاها و گرداب‌ها نجات دهند و به سلامت عبور دادند و هدایت کردند.

ارسال نظرات