خبرهای داغ:

نماینده ولی فقیه در خوزستان:شهدای قیام 15 خرداد، پیشگام پیروزی انقلاب اسلامی بودند

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز شهدای قیام 15 خرداد را پیشگامان پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: شهدای قیام 15 خردادماه نخستین مردمانی بودند که لبیک گویان به ندای امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی پیشقدم شدند.
کد خبر: ۸۶۸۸۹۳۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶
  به گزارش بسیج آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری  در مراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:مراسم روز 14 خردادماه همواره مانند سال های گذشته در سالروز عروج ملکوتی امام خمینی(ره)، باشکوه تر از همیشه در استان برگزار شده و روزهای 15 و 16 خردادماه نیز به گرامیداشت قیام خونین 15خرداد اختصاص دارد که این گرامیداشت نیز با حضور پرشور مردم همراه شد .
وی افزود: شهدای قیام 15 خرداد پیشتاز مسیر پیروزی انقلاب اسلامی بودند و نخستین افرادی بودند که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند .
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: همچنین مردم سراسر کشور در عاشورای سال 1342 پس از سخنرانی کوبنده امام (ره) به خیابان ها ریختند و با عزاداری خود در این روز، انزجار خود را نسبت به رژیم طاغوت نشان دادند .
امام جمعه اهواز بیان کرد:حضور یکپارچه مردم در خیابان ها ترس و وحشت را به جان رژیم طاغوت انداخت، اما در این میان بسیاری از هموطنان ما جان خود را در راه رسیدن به آزادی نثارکرده و مسیر پیروزی انقلاب را هموار کردند .
آیین گرامیداشت قیام 15 خرداد جمعه شب باحضور نماینده ولی فقیه در استان، سرپرست استانداری خوزستان، آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی علما و روحانیون استان و فرماندهان نظامی و انتظامی در مسجد آیت الله شفیعی اهواز برگزار شد.
سحرگاه پانزدهم خرداد سال 1342، دژخیمان رژیم ستم شاهی به خانه امام خمینی رحمة الله یورش بردند.
آنها امام را که سه روز پیش از آن، به مناسبت عاشورای حسینی در مدرسه فیضیه در سخنان کوبنده ای، از جنایات شاه و اربابان آمریکایی و اسرائیلی او پرده برداشته بود، دستگیر کرده و دور از چشم مردم، به زندانی در تهران منتقل کردند.
هنوز چند ساعتی از این حادثه نگذشته بود که خیابان های شهر قم، زیرپای مردان و زنان انقلابی – که در اعتراض به رژیم شاه و حمایت از رهبرشان فریاد برآورده بودند – به لرزه درآمد.
این صحنه، درآن روز در تهران و چند شهر دیگر نیز به وجود آمد و بدین ترتیب، مردم ایران با این قیام گسترده، نشان دادند که برقراری حکومت اسلامی و پایان دادن به رژیم ستمشاهی را خواستارند.
امام خمینی (ره) قیام 15 خرداد را تنها قیامی عنوان کرد که به واقعه عاشورا شباهت دارد که مردم در راه اسلام و به دست آوردن آزادی و پیروزی حق در برابر ظلم جان خود را از دست دادند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها