خبرهای داغ:
امام جمعه سرپل ذهاب در گفتگو با "بسیج":

کارشکنی آل سعود ادامه سیاست ایران هراسی است

کد خبر: ۸۶۸۸۹۶۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: کارشکنی آل سعود در جلوگیری از اعزام زائران در انجام مناسک حج تمتع امسال در ادامه سیاست ایران هراسی است.

حجت الاسلام مجید صفدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرپل ذهاب گفت: عربستان سعودی در سال های اخیر سیاست های خود را بیشتر به سیاست های آمریکا، دنیای استکبار و صهیونیست نزدیک کرده است و رضایت آمریکایی ها در صدر امور آل سعود قرار دارد.
وی اظهار داشت: اسلامی که بر مبنای تفکر وهابی گری بنا نهاده شده است و با سلاح تکفیر به جنگ مسلمانان می پردازد و دست دوستی با کفار و جنایتکاران عالم می دهد، اسلام آمریکایی است وعلت مخالفت و دشمنی آل سعود با ایران را می توان در تضاد اسلام آمریکایی با اسلام ناب محمدی دانست.
وی بیان کرد: آل سعود، دولتی را که با صهیونیست ها و آمریکا دشمنی دارد نمی تواند تحمل کند چرا که سران آل سعود سرسپرده آمریکا و صهیونیست ها هستند و تفکر اسلام حقیقی و اسلام دروغین با یکدیگر سازگاری ندارد.
امام جمعه سرپل ذهاب اضافه کرد: در سال های اخیر شاهد بوده ایم که مقامات عربستان بارها در مقابل ایران اسلامی به روش های مختلف، مخالفت و دشمنی خود را نشان داده اند، از توهین به دو نوجوان ایرانی گرفته تا قتل عام حجاج در مناسک سال 94 که بیشترین قربانیان ایرانی بودند.
حجت الاسلام صفدری ادامه داد: در حالی که مکه مکرمه، مدینه منوره و مراسم حج متعلق به تمام مسلمانان جهان است ، مخالفت با یک کشور اسلامی خلاف دستور اسلام، مصالح جهان اسلام و پیامبرعظیم الشان حضرت محمد (ص) است که می تواند تبعات زیان باری به دنبال داشته باشد.
وی گفت: آل سعود با پیشتازی در مخالفت با احکام صریح اسلام و سیره و سنت پیامبر اعظم (ص)، ملت مسلمان ایران را از انجام مناسک حج امسال محروم کرده است، در حالی که مهمترین خواسته های ایران تامین امنیت حجاج بود و این موضوع از ضرورت های مناسک حج به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: آن چه از رفتارهای خلاف عرف و خلاف قانون آل سعود نسبت به ایران می توان دریافت کرد این است که فاجعه منا سال 94 که دارای بیشترین قربانی حجاج ایرانی بود، با هدف ضربه زدن به ایران صورت گرفته و در واقع برای نشان دادن ضدیت با ایران بوده است.
وی افزود: ملت ایران که ملتی مسلمان و معتقد به اصول اسلام راستین است، هرگز از انجام وظایف اسلامی خود دست برنمی دارد و با وجود فاجعه سال گذشته، امسال نیز برای ادای این فریضه الهی اعلام آمادگی کرد اما آل سعود مانع از حضور ایرانیان در حج تمتع امسال شد و دشمنی خود را آشکارتر کرد.
خطیب جمعه سرپل ذهاب گفت: در مخالفت با این اقدام غیرقانونی و غیراسلامی آل سعود، ملت و دولت اسلامی ما نباید از حقوق خود بگذرند و باید از طرق مختلف پیگیر احقاق حق باشد و تمام تلاش خود را باید برای خنثی سازی سیاست های غیرقانونی، ضد بشری و ضد ایرانی آل سعود بکار گیرند.
حجت الاسلام صفدری افزود: دیگر کشورهای اسلامی نیز اگر در مقابل ظلم های خاندان ظالم سعودی سکوت کنند، به زودی در دنیا گرفتار شده و در آخرت نیز باید پاسخگوی رسول خدا باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار