خبرهای داغ:
عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: شهدای پیشتاز انقلاب اسلامی و 15 خرداد سال 42 حق بسیار بزرگی به گردن انقلاب اسلامی دارند و باید این حق ادا شود.
کد خبر: ۸۶۸۹۱۰۳
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری روز شنبه در مراسم بزرگداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و پنجاه و سومین سالگرد قیام 15 خرداد 42 در روستای خیارج از توابع بخش رامند از توابع شهرستان بوئین زهرا، اظهار کرد: شهدای 15 خرداد حق زیادی به گردن انقلاب دارند اما متاسفانه این شهدا امروز به بوته فراموشی سپرده شده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: 15 خرداد، روزی بود که گام جدی در راه مبارزه با رژیم طاغوت و ستمشاهی برداشته شد تا جایی که امام راحل این روز را یوم الله نامیدند.

وی با بیان اینکه احترام به پیشکسوتان و بزرگان از دیدگاه اسلام و جهان بینی الهی همواره مورد تکریم و احترام است، ادامه داد: چنان که در آیات قرآنی، آموزه‌های دینی و حتی در رشته‌های ورزشی مانند زورخانه‌ای همواره احترام به پیشکسوتان مورد تاکید قرار داده شده، باید از فریاد زنندگان و انقلابیون دوران سخت ستمشاهی و شهدای 15 خرداد نیز به نیکی یاد شود.

نوری با بیان ویژگی‌های امام راحل افزود: یکی از رمزها و ویژگی‌های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرصت شناسی و استفاده کردن از فرصت‌ها در طول زندگیشان بود .

به گفته وی، مسئولیت گرفتن در نظام جمهوری اسلامی، فرصتی است که خداوند به انسان‌ها عطا کرده تا با استفاده بهینه از آن صرف خدمت خالص به مردم شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یکی دیگر از رمزهای موفقیت حضرت امام(ره) آن بود که ریاست و عنوان‌های دنیوی هیچ تاثیری در روحیه ایشان نداشت و همچنان در برابر رژیم تا دندان مسلح پهلوی و ابرقدرت‌های جهان آن روز، ذره‌ای ترس و واهمه به خود راه نمی‌داد.

نوری با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری قیام 15 خرداد سال 42 گفت: حذف دو شرط مسلمان بودن و قسم خوردن به قرآن در انتخابات انجمن‌های ایالتی و ولایتی توسط رژیم منحوس پهلوی موجب شد ایشان در برابر آن ایستادگی و سرآغاز قیام 15 خرداد ماه رقم زده شود.

این مقام مسئول افزود: آن حضرت از علما و طلاب خواست تا در منابر مساجد، از ظلم و بی عدالتی‌هایی که رژیم شاهنشاهی در حق اسلام سخن به میان آورده و در رسوایی این رژیم دست نشانده تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه این حرکت امام موجب خشم رژیم آن زمان شد، ادامه داد: ماموران شاه در بیست و پنجم شوال مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) به مدرسه فیضیه حمله کرده و با چوب و چماق به ضرب و شتم طلبه‌ها و علما پرداختند.

نوری با اشاره به شهادت سید یونس حسینی رودباری در مدرسه فیضیه در 15 خرداد 42، یادآور شد: رژیم منحوس پهلوی با این اقدام به دنبال ایجاد رعب و وحشت در میان طلاب و روحانیان بود که امام راحل با فرصت شناسی و سخنرانی در روز عاشورا در مدرسه فیضیه این کار آنان را ناکام گذاشت.

وی با بیان اینکه سخنرانی معروف حضرت امام(ره) در مدرسه فیضه هنوز در گوش شنوندگان می‌پیچد، افزود: ایشان با توکل به حق، اعتماد به نفس، عقیده و ایمان و با دست خالی به شاه گفت "بعد از نصیحت، توصیه می‌کنم که کاری نکن تا بدهم ملت از مملکت بیرونت کنند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روحیه شجاعت و شهامت مثال زدنی حضرت امام خمینی(ره)، گفت: من شاهد بودم که امام حتی در ماجرای مدرسه فیضیه و حتی در جریان فرود هواپیمایش به فرودگاه مهرآباد در زمان حکومت بختیار، هیچ ترس و واهمه‌ای به خود راه نداد و ذره‌ای هم از این رژیم دست نشانده ترسی نداشتند.

وی با اشاره به مرحوم طیب حاج رضایی، افزود: وی در سال 46 در زندان قصر آنقدر شکنجه شد تا فقط به دریافت پول از امام خمینی(ره) اعتراف کند اما وی این درخواست ماموران رژیم را هیچ گاه اجابت نکرد.

نوری با بیان اینکه این شهید و سایر شهدای 15 خردادماه حق زیادی به انقلاب اسلامی دارند، ادامه داد: اگر مرحوم طیب به این خواسته رژیم منحوس جواب می‌داد کار برای امام و انقلابیون سخت و شاید هم نظام جمهوری اسلامی هرگز شکل نمی‌گرفت.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها