مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قوچان در گفتگو با "بسیج":

یکی از شاخصه‌های امام(ره)، اعتماد به وعده الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‎های مستکبر جهانی بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قوچان گفت: یکی از شاخص امام(ره)، اعتماد به وعده الهی و بی‌اعتمادی به قدرت‎های مستکبر جهانی بود.
کد خبر: ۸۶۸۹۱۲۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
حجت الاسلام والسلمین عمران هاشمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد و عرض تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: امام راحل(ره)، پرچم دار عزت، استقلال و آزادی ملت ایران بود و در حال حاضر هر چه داریم از اندیشه ها و تلاش های آن حضرت است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نسبت به سایر علمای شاخص و مراجع فضیلت هایی دارند، ادامه داد: در طول تاریخ علما و مراجع عظام بصورت تئوری و نظری به مباحث فقهی و دینی می‌پرداختند و حتی در دوران مشروطه شهدای و علمای بزرگی همچون شهید مدرس، درصدد بودند تا مجلس قانونگذاری وقت، قوانین دینی و اسلامی را در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه امام (ره)، از حوزه نظری به حوزه عملی فقه وارد شدند، افزود: امام خمینی(ره) با نگاه کلان و ژرف خود، نظام طاغوت را زیر سوال برد و ابعاد سیاسی و اجتماعی فقه حکومتی را احیا و زمانی که در نجف اشرف حضور داشتند، موضوع حکومت اسلامی و ولایت فقیه را مطرح نمودند.

حجت الاسلام والسلمین هاشمی یادآور شد: توجه به ابعاد سیاسی-اجتماعی اسلام، نیاز جامعه بود و وجه تمایز امام خمینی(ره) با سایر علما، آوردن اسلام به جامعه و تشکیل حکومت اسلامی بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قوچان در پایان با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های شاخص حضرت امام(ره)، اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت های مستکبر جهانی بود، خاطر نشان کرد: ایشان معتقد بودند که اگر در مسیر اسلام ناب محمدی و اجرای احکام الهی گام برداریم خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار