عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

نباید ناف اقتصاد کشور را با برجام برید

افخمی تصریح کرد: نباید ناف اقتصاد را به برجام گره زد حضرت آقا اقتصاد مقاومتی را درون زا و برون نگر دانستند باید به خودمان اتکا داشته و دروازه ها را نبندیم در زمان پیامبر امکانات کم بود اما با کفار معامله و عهدنامه ها بسته می شد ولی عزت اسلامی حفظ می شد.
کد خبر: ۸۶۸۹۲۰۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹

شهروز افخمی نماینده مردم ملکان و عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه برجام معجزه ای در اقتصاد ایران نمی کند اظهار داشت: اینکه ناف اقتصاد و سیاست کشور را به یک جریان خارجی ببندیم ذاتا اشکال دارد.

وی با بیان اینکه نظام سلطه روابطش بر اساس تحمیل است افزود: در تحمیل گشایش نیست باید برجام را با جریان جنگ تحمیلی مقایسه می کردیم امام خمینی (ره) در پذیرش قطعنامه فرمود جام زهر نوشیدم منتها این جام زهر را برای مسائل آتی کشور واینکه از برخی از بمب بست ها خارج شویم قبول کردند.

افخمی گفت: باید قطعنامه را از سر ناچاری می پذرفتیم و می گفتیم از سر ناچاری پذیرفتیم با این وضع دشمن هم پرروتر نمی شد دیگر برجام 2و 3و 5  نبود ماهم در برخورد با موضوع و دربدنه اجتماع اشتباه استراتژیکی داشتیم .

عضو سابق کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: اگر دلواپسان برجام و مخالفان نبودند دشمن به مرگ هم راضی نمی شد و دنبال محو آثار بود حضرت آقا اگر مسئله استراتژیک را نفرموده بود که مذاکره کنید ولی عزت و مصلحت کشور را در نظر بگیرید و امیدی به دشمن نداریم دشمن سیاست کاری می کند اعتماد نکنید. برای اینکه بهانه دست پیروان ولایت ندهند کوتاه آمدند اینطور که دستگاه دیپلماسی پیش می رفت فضای بیرونی را باخته بودند لذا اگر خیلی با اقتدار آمده بودیم اشتباه نداشتیم.

افخمی تصریح کرد: نباید ناف اقتصاد را  به برجام گره زد حضرت آقا اقتصاد مقاومتی را درون زا و برون نگر دانستند باید به خودمان اتکا داشته و دروازه ها را نبندیم در زمان پیامبر امکانات کم بود اما با کفار معامله و عهدنامه ها بسته می شد ولی عزت اسلامی حفظ می شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار