خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت : یک عالمی که هم فقیه ، هم فیلسوف ، هم عارف و هم انقلابی باشد تا آنجا که جهان را متوجه قیام خود کند ، انحصار در امام خمینی (ره) دارد.
کد خبر: ۸۶۸۹۲۴۵
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ، حجه الاسلام والمسلمین دکتر احمدی ؛ضمن تسلیت فرارسیدن بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت پنجاه و سومین سالروز قیام الهی 15 خرداد سال 1342 بعنوان سرآغازی بر نهضت امام(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 1357 که باعث تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات و انقلاب اسلامی به رهبری و مرجعیت امام راحل عظیم الشأن شد به ارائه گوشه ای از نگره های معنوی و شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و با اشاره به تفاوت حرکت و قیام عالمان دینی و رهبران نهضت های انقلابی جهان اظهار کرد : در میان عالمان دینی ، فقها ، فیلسوفان و عرفاء بزرگی دیده می شود که قله های معنویت را فتح کرده اند ، و در میان رهبران نهضت ها و انقلاب های جهانی اشخاص بزرگ ، آزاده و قهرمانی دیده می شوند که پرچمدار ضد استکباری و ضد استثماری بوده و نام آور گردیده اند ، اما آن عالم دینی و این رهبران نهضت ها عمدتاً نتوانسته اند بین مؤلفه های فقه و انقلاب ، فلسفه و نهضت ، عرفان و قیام جمع نمایند . یا فقیه محض بوده اند و در جهاد و مبارزه استوار نبوده و یا رهبری قیام را عهده دار شده اند و از فقه و فلسفه و عرفان بهره ای نداشته اند . 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان خاطر نشان کرد : عالمان ممتازی بوده اند که هم فقیه بودند و هم انقلابی ، اما بطور قطع فقیه ، فیلسوف و عارف انقلابی نبوده اند و یا اینکه به رهبرانی میتوان اشاره کرد که در شجاعت و رشادت بی نظیر بوده و قیام کرده اند و اندکی هم از فقه بهره ای داشته اند اما اینکه یک عالمی هم فقیه ، هم فیلسوف ، هم عارف و هم انقلابی باشد تا آنجا که جهان را متوجه قیام خود کند ، انحصار در امام خمینی (ره) دارد و به عقیده من در علوم نظری و عملی فقه ، فلسفه و عرفان ؛ مؤثرترین عنصر تداوم رهبری امام (ره) در نگره عرفانی و انقلابی امام(ره) خلاصه می شود . 
دکتر احمدی افزود : مخفی نماند که علت محدثه نهضت اسلامی در فقاهت امام خمینی (ره) قابل تحلیل است ، چون توده ها با تکلیف مداری و بر محور حکم شرعی به امام خمینی (ره) روی آورده اند اما علت مبقیه انقلاب اسلامی در نگره عرفان عملی امام (ره) قابل تحلیل است و همچنین عنصر "عرفانی و انقلابی " سبب شده است که از او یک شخصیت برجسته جهانی تا مرز تِلو عصمت بسازد . 
وی ادامه داد ؛ برای اثبات این ادعا باید گفت : که امام خمینی (ره) با نگره عرفانی که لازمه آن تهذیب نفس ، دوری از زخارف دنیوی و بی توجهی به تمجید و تعارفات معمول در عالم قدرت است ، توانست با ساده زیستی و ساده گویی ، قلوب جهانیان را فتح کند . 
حجه الاسلام احمدی با طرح اینکه امام خمینی (ره) در قرن معاصر در اوج قدرت قرار گرفت و بی آنکه آثاری از غرور در آن شخصیت کم نظیر ـ و یا بهتر است بگوییم بی نظیر ـ دیده شود ، از آثار عرفانی عملی اوست ، تأکید کرد : فقه ، فلسفه و عرفان ، امام (ره) را در میان آحاد و طبقات جامعه جهانی ممتاز کرد اما عرفان عملی او به علاوه روح مجاهدت ، او را به حد اعلی یک بشر ممتاز در همیشه تاریخ ، ابدی و جاودانه ساخت . 
وی اضافه کرد : اگر امام خمینی (ره) مبارزه علیه رژیم را با همه عُسرت و سختی پذیرفت ، اگر امام خمینی (ره) با پیروزی هیچ احساسی الّا رضایت الهی در او بجای نگذاشت ، اگر امام خمینی (ره) نفس خود را تا حدی مهار ساخته که به رغم شعار عمومی که او را رهبر خطاب می کنند و او رهبر خود را طفل سیزده ساله ای که خود را به نارنجک بسته و در راه خدا شهید می شود ، قلمداد می کند ، اگر امام (ره) بعد از پیروزی نه مانند شاهان وارد کاخ می شود و نه مانند پاپ به تشریفات کلیسایی اقدام می کند و ... همه و همه منبعث از نگره "عرفانی و انقلابی" آن فقید راحل عظیم الشأن است . 
وی در پایان به استناد مطالب یاد شده گفت : به همین دلیل ، بدرقه آن بزرگوار پرشور تر و عظیم تر از استقبال او در سال 57 است . و جهان بشریت او را در تراز معصوم می پندارد . که به حمد لله وَالمِنّه تمامی روحیات حضرت امام (ره) اعم از فقه ، عرفان و انقلابی بودن در سیمای بدیل و جانشین بلافصل او یعنی حضرت امام خامنه ای « مدظله العالی» تجلی دارد و در طی زعامت امت اسلام بعد از امام خمینی (ره) ، معظم له از ابهت معنوی ، بصیرت سیاسی برخوردارند که معنویت او ناشی از اعتقادات غنی و معرفت الله ، و بصیرت سیاسی در حوزه هدایت ، مدیریت فرهمند و رهبری او ناشی از انگیزه انقلابی معظم له است ، برای همین است که حضرت آقا فرمودند که من یک انقلابی هستم ، دیپلمات نیستم .
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها