خبرهای داغ:
پیکر حبیب‌الله قلیشلی، نخستین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، پیشکسوت هنر و رسانه استان در گرگان تشییع شد.
کد خبر: ۸۶۸۹۲۷۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج  گرگان به نقل از خبرگزاری فارس ، پیش از ظهر امروز پیکر حبیب‌الله قلیشلی، نخستین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، پیشکسوت هنر و رسانه استان، در گرگان تشییع و در امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

این معلم بازنشسته، مسئولیت‌های گوناگونی از جمله شهردار گرگان، شهردار ساری، فرماندار قائمشهر، فرماندار خوانسار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، نخستین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، 6 سال عضو شورای اسلامی شهر گرگان و 4 سال ریاست این شورا را در کارنامه خود داشت.

وی صبح روز گذشته پس از طی یک دوره بیماری جان خود را از دست داد و به لقاء الله پیوست.


حبیب‌الله قلیشلی متولد لحظه تحویل سال 1322 در روستای معصوم‌آباد گرگان است و 6 کلاس ابتدایی خود را در مدرسه روستای سرخنکلاته گرگان گذراند.

مرحوم قلیشلی سیکل خود را در دبیرستان ایرانشهر گرفت و در دبیرستان ابن سینا گرگان ادامه تحصیل داد و پس از شرکت در آزمون‌ دانشگاه‌های مشهدمقدس، تبریز و تهران در هر سه دانشگاه به ترتیب در رشته‌های تاریخ، 
روانشناسی و ادبیات، در نهایت در دانشگاه تهران رشته تحصیلی فلسفه و حکمت اسلامی را آموخت و از این دانشگاه در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد.

وی به دلیل انگیزه بالا در عرصه معلمی، این شغل را برای خود برگزید و در اسفندماه سال 1351 به استخدام اداره آموزش و پرورش گرگان درآمد.


مرحوم قلیشلی در دوران ابتدایی فعالیت کاری خود به دلیل علاقه فراوان به شعر و ادبیات فارسی تدریس ادبیات را انتخاب کرد و در دبیرستان‌های استرآبادی، ایرانشهر، پروین و واثقی به فعالیت پرداخت.

وی غریب به 50 سال پیش تشکیل خانواده داد و دارای پنج فرزند دختر است؛ پدرش دارای دانش خوب نسبت به تاریخ و ادبیات بود و شعرخوانی پدر مرحوم حبیب‌الله قلیشلی و عمویش باعث شد تا به شعر و شاعری علاقه‌مند شود و در این راه قدم بردارد.

این پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر، در سن پنج سالگی آموزش قرآن را فرا گرفت و در آن دوران کودکی توانست دو جزء قرآن را حفظ کند و با علاقه فراوان این عرصه را نیز ادامه داد.
انتهای پیام/



ارسال نظرات
پر بیننده ها