خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان
به گزارش خبرنگار بسيج از گلپايگان، حجت الاسلام و المسلمین غفاري پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) در جمع فرماندهان و شوراي حوزه ها و پايگاههاي مقاومت بسيج و اركان گردانهاي امام حسين (ع) و الزهرا(س) به تبيين نقاط قوت و برجستگی های اندیشه متعالي امام راحل پرداخت.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۰۹
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرنگار  بسيج از گلپايگان، حجت الاسلام و المسلمین رضا غفار پور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در جمع فرماندهان  و شوراي حوزه ها و پايگاههاي مقاومت بسيج و اركان گردانهاي امام حسين (ع) و الزهرا(س ) به تبيين  نقاط قوت و برجستگی های اندیشه متعالي امام راحل پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان درباره اهمیت شناخت اندیشه های امام گفت: در ابتدای انقلاب ، دشمنان تصوری از حاکميت ولی فقیه در تاریخ نداشت یا جمهوری اسلامی ایران را نهایتاً چیزی شبیه جمهوری اسلامی پاکستان می دانستند اما در طي ساليان بعد از انقلاب اسلامي  نقاط ضعف و قدرت ایران اسلامی را استخراج نمودند و  عوامل داخلی و خارجی معاند کشور را بسیج کردند و با یکدیگر بر سر دشمني با انقلاب اسلامي و امام خمینی (ره) متحد شدند تا بتوانند  در اتاق فكرهاي خود(بخوانيد اتاق جنگ)روی اندیشه های امام تحليل كنند و سخنان امام را به انحراف بکشند تاخط و اندیشه های امام تضعيف شود.

حجت الاسلام و المسلمین غفاري پور با اشاره به نحوه معرفی امام که گاهاً مصادره به مطلوب است تصریح کرد: امام و اسلام را یک بعدی معرفی کردن، ظلم به امام و اسلام است.

ارشد نمايندگي ولي فقيه در منطقه د رادامه چند نمونه از مهم ترین اندیشه های امام را که دشمن بر روی آن بسيارمانور داد را با توضیحاتی برشمرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان اولین و مهم ترین نقطه قوت امام که نباید گذاشت فراموش شود را این جمله از امام که ما دشمن داریم  ودر رأس دشمنان ما آمریکا و اسرائیل است ذکر كرد و گفت: امام (ره) بیش از پنجاه سال پیش، درسخنرانی های خرداد سال چهل و دو ،آمریکا و اسرائیل را در کلام خود مورد خطاب وعتاب قرار داد« اسرائیل اشغالگر ،تجاوز گر و کودک کش است، هشتاد درصد منابع مالی آمریکا و مقامات در دستگاه های مختلف در اختیار صهیونیست هاست» امام تا آخر روی حرف خودشان ایستادند و رهبر معظم انقلاب که جانشین خلف امام راحل  شدند نیز راه امام را ادامه دادند.

حجت الاسلام غفاري پور افزودند: بعضی افراد از این سخنرانی هاي امام خوششان نمی آید ، رهبرمعظم انقلاب نيز درپاسخ به این افراد گفته اند که من بغض و کینه اینها را نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی  را می بینم چکار باید کرد، بعضی ها نه می بینند و نه می فهمند!!

وی ادامه داد:در ضمن این برخوردها دستور اسلام است، در قرآن واحادیث فراوانی درباره دشمن شناسی و مقابله با دشمن مطالب بسياري ذكر شده است و این دشمن شناسی نقطه قوت اندیشه امام بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) با اشاره به  خط و راه امام بيان كرد: دین دارای حکومت است و در جامعه باید حکومت اسلامی تشکیل گردد تا احکام اسلام اجرایی شود؛ برخی امروز هم می گویند اسلام، دین فردی است و نباید در جامعه دخالت کند و آزادی باید باشد، مردم خودشان تشخیص می دهندمثلا هنگامی که نیروی انتظامی جلوی تخلفات اخلاقی می ایستد، اعتراض می کنند و مانع از اجرایی شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین غفاري پور یاد آور شد: متأسفانه رویه دولت ها یا از ابتدا یا در انتها نگاهي سکولاري  شده است، وگاهاً می گویند فرهنگ مردم را بالا ببرید و به زور نمي شود كاري انجام داد، درحالی که امام فرمودند: حکومت اسلامی باید باشد تا احکام اسلامی را حاکمان اسلامی اجرا کنند.

وی اندیشه سوم مورد توجه امام خمینی ره را جدا نبودن دین از سیاست دانست و بیان کرد: کسانی امروز هستند که معتقدند بايد تهجد داشت  ولي کاری به سیاست نباید داشت، گاهی در ميان روحانیون نیز یافت می شود که  مردم را با موعظه هاي خود به سمتي می برند که حالت عرفانی منزوی از جامعه وکناره گیری از سیاست به خود بگیرند، مسجد و روحانی و متدین سکولار که کاری به سیاست نداشته باشد، اينها خواستگاه تلاش دشمنان است.

ارشد نمايندگي ولي فقيه در منطقه، اندیشه و قوت چهارم امام را این جمله که اسلام را از دین شناس باید گرفت توصیف کرد و اندیشه انحرافی در مقابلش را اینگونه تبیین کرد : در هر کاری باید به متخصص آن رجوع  کنند ولی به دین که می رسند بعضی افراد می گویند هرکسی می تواند از قرآن قرائت خودش را برداشت کند و وقتی هر فردی خودش می فهمد چرا باید تقلید کرد !! امام راحل فرمود: اسلام را از دین شناس بگیرید اما باید هوشیار بود چرا که گاهی دشمنان از میان دین شناسان یارگیری می کند زیرا وقتی مردم را نمی تواند از دین و دین شناسان جداکند، از میان دین شناسان نیرو جذب می کند تا افکار مردم را انحراف بدهد، برای همین است که گفته می شود مردم مبانی و شاخص های دین و انقلاب را فراموش نکنند تا در فتنه ها بتوانند آدم ها را بشناسند و راه درست را پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غفاري پور تفکر پنجم که نقطه قوت انقلاب نیز هست را اينگونه تشریح کرد: در رأس نظام باید ولی فقیه وجود داشته باشد که سیاست کلی نظام را ترسیم و تبیین کند و او مي بايست  خط اصلی را نشان دهد و دیگران باید دنبال ابن خط را بگیرند و به پیش روند، متأسفانه، امروز هر کسی در هر دستگاهی  که قرار می گیرد به نظريه سازي مي پردازد در صورتی که سیاست کلی نظام با رهبری است این امر در قانون اساسی هم ذکر شده است، یکی از وظایف اصلی مجلس خبرگان نظارت براستمرار شرایط رهبری می باشد.

وی ویژگی ششم اندیشه امام خمینی(ره) را وحدت حول محور رهبری بیان و عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) خطشان این بود که وقتی پرچم ولایت بلند می شود وحدت باید حول محور پرچم رهبر که ولی فقیه است قرار گیرد و هنگامی که کلام رهبری فصل الخطاب شود وحدت شکل می گیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج)  در پايان خاطرنشان کرد که دشمن درصدد شکستن وتحریف این اندیشه هاست ، باید امام را به صورت کامل و در کلام امام و رهبر معظم انقلاب شناخت و دانست که سخن رهبر امروز همان سخن امام می باشد و تبعیت از ایشان، پیروی از امام خمینی (ره )است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها