نماینده ولی فقیه در اردبیل:

امروز جهان اسلام در آتش نفاق و دودستگی و کشتار بیرحمانه می‌سوزد

گروه‌هایی تندرویی همچون وهابیت و داعشی‌ها سعی می‌کنند جان صدها انسان را به خاطر اعتقادات و شیعه بودن بگیرند.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۳۶
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی صبح امروز در سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه‌های حوزه قفقاز در اردبیل اظهار کرد: عالم اسلام در آتش اختلاف و دودستگی می‌سوزد و برای رفع این اختلاف باید به معنای واقعی رجوع به مرجعیت علمی انجام شده تا هر کس دین را به نفع خود تفسیر نکرده و زمینه شکل‌گیری  فقه، عرفان و کلام متعدد را فراهم نیاورد.
 
وی با بیان اینکه در رفع اختلافات بیرونی، نسخه اسلام، جهاد و در رفع اختلافات داخلی مرجعیت علمی است، بیان کرد: اهل بیت به معنای واقعی راه را به ما نشان دادند و ما می‌توانیم با سیره و سلوک اهل‌بیت و سنت نبی مکرم اسلام ریشه اختلافات و دودستگی را در عالم اسلام از بین ببریم.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: توجه به مرجعیت علمی در مکتب اسلام می‌تواند حلال مشکلات و کاهش اختلاف در عالم اسلام باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: چیزی که در بین مسلمانان مشترک است و می‌تواند اختلافات را از بین ببرد٬ توجه به سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) است که تمامی مسلمانان جهان می‌توانند با الهام از زندگی این پیامبر  اعظم راه اخوت و برادری و نیز شیوه صحیح مبارزه با شرک را بیاموزند.

عاملی گفت:  پیامبر (ص) هرگز با  اهل کتاب محاربه نکرده و با احترام به اندیشه و تفکر تمام ادیان سعی کرده در قالب تمدن اسلامی و دینی به این اشتراکات ارزش و اهمیت بدهد.

وی تصریح کرد: بر خلاف سیره پیامبر که هرگز حاضر نبود خون یک انسان بیگناهی بر زمین ریخته شود امروز جهان اسلام در آتش نفاق و دودستگی و کشتار بیرحمانه می‌سوزد و گروه‌هایی تندرویی همچون وهابیت و داعشی‌ها سعی می‌کنند جان صدها انسان را به خاطر اعتقادات و شیعه بودن بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اساس دین اسلام را بر پایه قرآن و عقلانیت توصیف کرد و افزود: خداوند متعال در آیات متعدد خطاب به پیامبر (ص) و مسلمانان اعلام کرده که پذیرش دین با برهان و دلیل بهتر و شایسته‌تر از زور و تزویر است.


ارسال نظرات