خبرهای داغ:
امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: برای حفظ انقلاب اسلامی و دین، احیاء ماه مبارک رمضان و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در مساجد با حضور مبلغین در شهر و روستاها ضروریست.
کد خبر: ۸۶۸۹۳۹۲
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سنقروکلیایی، حجت الاسلام محمدباقر برقراری روز یکشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای سنقر و کلیایی افزود: اگر بخواهیم از حقیقت ماه مبارک رمضان بیش از گذشته مطلع شویم و با تمام وجود از آن استقبال کنیم بایستی در این ماه برنامه های پرباری در مساجد داشته باشیم.
وی لازمه رسیدن به زندگی مادی و داشتن بهترین آخرت را رفتن به سراغ دین دانست و دعوت از مبلغین و استقبال از آنها را مورد تاکید قرار داد.
امام جمعه سنقر محصول مهم گندم را سرمایه مردم و کشور بر شمرد و بسیج عمومی برای مبارزه با سن مادر گندم که امروز آفت این محصول راهبردی شده را ضروری دانست.
حجت الاسلام برقراری اهمیت پرداخت زکات را تشریح کرد و با بهره گیری از آیات و روایات الهی گفت: پرداخت زکات باعث رونق کشاورزی و زیاد شدن مال خواهد شد.
بخشدار بخش کلیایی هم اطلاع رسانی توسط دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و توجیه چهره به چهره کشاورزان را در روستاها در خصوص اهمیت مبارزه با سن گندم مورد تاکید قرار داد و آن را از اولویت های مهم برشمرد.
صادق قیاسوند از همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در برگزاری مرحله اول و دوم انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی قدردانی کرد.
بخشدار مرکزی هم گفت: از تمامی ظرفیت ها و امکانات دستگاه ها برای مبارزه با سن گندم بهره گیری شده است و این روند ادامه دارد.
جمشید حقی از تقویت نهاد دهیاری و شوراها و ارتقاء جایگاه آنها خبر داد و گفت: دهیاران مشکلات روستای خود را با دستگاه های اجرایی به طور مسقیم با دستگاه مربوطه در میان بگذارند و برای تسریع در روند کار از مراجعات غیر ضروری به بخشداری بپرهیزند.
مدیر جهاد کشاورزی سنقر و کلیایی نیز گفت: در این شهرستان امسال 50 هزار هکتار زیرکشت گندم است و پیش بینی می شود بیش از 100 هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل داده شود.
محمد قاضی هرسینی اهمیت مبارزه با سن گندم را تشریح کرد و گفت: خسارت پوره سن گندم در صورت طغیان آفت، می تواند تا صد در صد محصول را از بین ببرد.
ارائه راهکارهای پیش بینی و کنترل آتش سوزی در باغات و اراضی منابع طبیعی توسط رییس اداره منابع طبیعی و تاکید بر تماس با شماره تلفن 1504 یگان حفاظت اداره کل استان در صورت بروز آتش سوزی از دیگر برنامه های همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها بود.
ارسال نظرات