معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

15 خرداد ماه سند مقاومت ملت ایران با استکبار است

معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: 15 خرداد ماه سند مقاومت ملت ایران با استکبار است و مردم و رهبری دینی عامل هویت‌بخشی به این واقعه تاریخی است.
کد خبر: ۸۶۸۹۴۵۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، امیر سرتیپ دکتر سیدکمال پیمبری در یادواره شهدای شهر پرندک که به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به قیام 15 خرداد سال 42 اظهار داشت: خرداد ماه در تاریخ انقلاب اسلامی ماه بسیار پر حادثه‌ای است.

وی افزود: اگر بخواهیم از رویدادهایی که بر انقلاب ما در این ماه گذششته نام ببریم قیام 15 خرداد و فتح خرمشهر را می‌توان نام برد که هر یک از این حوادث سرنوشت ملت ایران را رقم زدند.

معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: قیام 15 خرداد ریشه در مکتب عاشورا دارد و شروع این قیام از محرم و الگوگیری از قیام سید الشهدا(ع) بود، پیروزی و ضربه نهایی هم که بر پیکره رژیم شاهنشاهی زده شد در محرم 57 بود که در 22 بهمن همین سال به انجام رسید.

امیر سرتیپ پیمبری با اشاره به سخن حضرت امام‌خمینی(ره) گفت: با توجه به اینکه این حماسه‌ها در ماه محرم نیز شکل گرفتند هرکدام به دنیا و قدرت‌های جهانی نشان دادند که ملت ایران هرگز در مقابل زورگویان سر تعظیم فرو نخواهد آورد، قیام 15 خرداد و حماسه سوم خرداد نقطه عطف تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: قیام 15 خرداد پایه‌های رژیم ستمشاهی را به لرزه انداخت، حضور یکپارچه آحاد مختلف مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب روحانیت، مرجعیت و اسلام و انگیزه‌های دینی سه رکن نظام جمهوری اسلامی در پیروزی انقلاب است.

معاون نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این سه عنصر انقلاب اسلامی را به یک نظام پایدار مستحکم و حکومت اسلامی تبدیل کرد تمامی پیشرفت‌های امروز کشور به واسطه همین سه عنصر حاصل شده است.

امیر سرتیپ پیمبری با اشاره به نقشه‌های مختلف دشمن برای از بین بردن یا تضعیف این سه مولفه گفت: دشمن به دنبال فاصله انداختن بین امت و امام امت هستند چراکه این همبستگی امام و امت بود که باعث شد دشمن در هشت سال دفاع مقدس کاری از پیش نبرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا چراغ راهنمای ما در جامعه هستند امروز باید راه شهدا را به عنوان هدایتگر این نظام شناخته و پیروی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار