کمبود آب در دلفان،

محرومیت 130 روستای دلفان از آب شرب سالم

440 روستا در شهرستان دلفان وجود دارد که از این تعداد 130 روستا فاقد آب‌رسانی و مردم آب شرب خود را از طریق چشمه و قنوات تأمین می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۸۹۴۵۴
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان و به نقل ازسفیر افلاک کمبود آب، نداشتن آب‌لوله‌کشی بهداشتی و خشک شدن چاه‌های آب ازجمله دغدغه‌هایی بود که سال گذشته روستائیان شهرستان دلفان با آن مواجه شدند و اکنون فصل تابستان در راه است و باز در این گوشه شمالی استان زمزمه‌ای از جنس «آب» به گوش می‌رسد.

بسیاری از مردم روستاهای بخش کاکاوند و مرکزی این شهرستان از کمترین امکانات زیرساختی محروم هستند به‌طوری‌که عمده‌ترین مشکل مردم این منطقه مسئله «آب شرب» است که 110 روستای بخش کاکاوند و 20 روستای بخش مرکزی همچنان در انتظار آب شرب سالم هستند.

روستائیانی که دسترسی به آب آشامیدنی لوله‌کشی ندارند و آب شرب خود را از چشمه‌ها و قنوات تأمین می‌کنند همواره بیم این را دارند که با کمبود آب زندگی برایشان سخت و طاقت‌فرسا شود چراکه سال گذشته در پی خشک شدن چشمه‌ها در این منطقه برخی از کشاورزان مجبور شدند، روستاها را ترک و روانه شهر شوند

جعفر طولابی فرماندار دلفان در رابطه با وضعیت آب‌رسانی روستاهای این شهرستان اظهار داشت: شهرستان دلفان 440 روستا دارد که از این تعداد 214 روستا بالای 20 خانوار و مابقی زیر 20 خانوار جمعیت دارند.

وی افزود: در سطح شهرستان دلفان 214 روستا که عمدتاً بالای 20 خانوار دارند از آب‌لوله‌کشی سالم بهره‌مند هستند و در مابقی روستاها نیز که حدود 50 درصد زیر 10 خانوار جمعیت دارند، فاقد آب آشامیدنی سالم و تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب نیستند.

فرماندار دلفان در رابطه با پروژه‌های آب‌رسانی روستایی در این شهرستان، عنوان کرد: سه مجتمع آب‌رسانی در حال احداث است و درصورتی‌که اعتبارات تکمیلی تأمین شود، امسال با بهره‌برداری از هر مجتمع حدود 15 روستا آب‌رسانی می‌شود.

وی به پراکندگی روستاهای زیر 20 خانوار اشاره کرد و گفت: مسئولان دلفان برای رسیدگی به مسائل و مشکلات روستاها و به‌ویژه مناطق محروم شهرستان، هر هفته یک روستاهای مختلفی بازدید به عمل می‌آورند که طی همین بازدیدها بخشی از مشکلات آب‌رسانی مردم که نیاز به هزینه زیادی نداشته است برطرف شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار