کد خبر: ۸۶۸۹۴۷۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۰

حسن مرادی در گفتگو با بسیج اظهار کرد: طرح داناب (نجات آب) طرحی ملی است (توسط شرکت گزین سازه توس در سراسر کشور در حال برگزاری است) که افتتاحیه آن در اواخر سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد در مدارس متوسطه اول سراسر استان برگزار شد.

وی گفت: تاکنون چند استان دیگر مانند مازندران، همدان، چهارمحال و بختیاری، قم و قزوین نیز این طرح را در مدارس خود اجرا کرده‌اند.

مجری طرح نجات آب در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آموزش و پرورش استان این طرح را با همکاری شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌دهد، افزود: این طرح با هدف آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی در خصوص مسأله آب برای دانش‌آموزان متوسطه اول برگزار شد.

وی کمبود آب، خشکسالی و بحران آب را مهم‌ترین موارد ضرورت اجرای طرح داناب عنوان کرد و بیان داشت: در این طرح موارد جلوگیری از بحران کم‌آبی و کمک به حفظ منابع آبی در قالب ارائه بروشور، سی‌دی، چاپ کتابچه و آموزش عملی توسط مربیان آموزش دیده به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

این مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر حدود 29 هزار دانش‌آموز از 395 مدرسه متوسطه اول از سراسر استان در این طرح حضور دارند.

مجری طرح داناب در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: پس از پایان طرح از هر مدرسه دو تا سه دانش‌آموز به عنوان ناجی آب شناخته و معرفی شدند و برای آنها کارت ناجیان آب صادر گردید.

مرادی با بیان اینکه دانش‌آموزان پس از شناخت بیشتر موضوع آب و بحران‌های پیش رو، آثار خود را در قالب‌های روزنامه دیواری، عکس، داستان، مقاله و پوستر به مسؤول مربوطه تحویل داده‌اند، تصریح کرد: مهلت تحویل آثار تا 15 خرداد ماه سال جاری بود.

وی گفت: آثار دانش‌آموزان پس از ارزیابی و داوری نهایی توسط کارشناسان برتر استان انتخاب و معرفی خواهد شد.

رئیس اداره آموزش متوسطه اول کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری اختتامیه این طرح در اواسط تابستان سال جاری خبر داد و گفت: اختتامیه طرح داناب (نجات آب) با حضور مسؤولان استانی و دانش‌آموزان برگزیده استانی در یاسوج برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات