بویراحمد قطب باغداری و کشارزی کهگیلویه و بویراحمد است

کد خبر: ۸۶۸۹۴۷۳
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶

جعفر گوهرگانی در گفتگو با بسیج اظهار کرد: شهرستان بویراحمد یکی از قطب‌های کشاورزی و باغداری در استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: این شهرستان توانایی و ظرفیت کشت بیشتر محصولات کشاورزی و باغی را دارد لذا باید برای کمک به اشتغال و رشد تولید در این شهرستان همه مسؤولان همت لازم را داشته باشند.

وی گفت: پی‌گیری‌های خوبی تاکنون برای شکوفایی کشاورزی این شهرستان توسط مسؤولان صورت گرفته و کارهای خوبی نیز در زمینه آبیاری تحت فشار در این شهرستان و در روستاها و دهستان‌های مختلف انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از پی‌گیری تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تزریق به بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: مسؤولان و نمایندگان مجلس با همه توان پی‌گیر این موضوع هستند.

گوهرگانی با بیان اینکه باید توان خود را برای ایجاد صنایع تبدیلی و سردخانه‌ای در این شهرستان و سایر نقاط استان بگذاریم، افزود: بخشی از تولید باغداران در این شهرستان و شهرستان دنا به دلیل کمبود فضای سردخانه‌ای و همچنین صنایع تبدیلی از بین می‌رود و یا سود آن به جیب دلالان می‌رود.

وی افزود: با همه توان از کشاورزان و باغداران حمایت کرده و در بخش کشاورزی از کسانی که توان سرمایه‌گذاری را داشته باشند استقبال می‌کنیم.

این مسؤول گفت: یکی از طرح‌های مهم در شهرستان بویراحمد سد تنگ‌سرخ است که در صورت اجرایی شدن این سد، تحول و شکوفایی را در کشاورزی شهرستان بویراحمد شاهد خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار