نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلابی که بخواهد راه پیامبر و ائمه را طی کند باید به اسلام به معنای جامع معتقد باشد و برای حاکمیت اسلام در تمام ابعاد زندگی بشر، درصورت لزوم جان و مال خود را فدا کند.
کد خبر: ۸۶۸۹۴۹۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، برترین نعمت های خداوند را ولایت و رهبری دانست و گفت: به فضل الهی رهبرعزیز انقلاب در فرصت های حساس نکاتی اساسی و راهگشا برای همه اقشار جامعه و بدنه ملت و دولت بیان می کنند؛ سخنرانی های معظم له در ۱۴ خرداد نیز به مناسبت گرامیداشت راه و یاد امام (ره) مطالب عظیم القدر و راهگشایی هستند که امسال نیز نکات بسیار مهمی مطرح فرمودند و بر موضوع انقلابی بودن و ماندن تاکید داشتند.

نماینده مردم کرمان در مجلس پنجم خبرگان تصریح کرد: در واقع با بعثت وجود مقدس پیامبر اکرم (ص)، ایشان انقلاب ایجاد کردند و امت اسلامی و همه بشریت را به یک انقلاب و دگرگونی به سمت اسلام فراخواندند؛ این انقلاب اسلامی دقیقا همان بعثت پیغمبر اکرم است.

امام خمینی (ره) با عقیده لزوم حاکمیت دین، اندیشه نظام سازی در ایران داشت

وی افزود: پیامبر از جانب خداوند ماموریت یافتند که تعلیم حکمت و کتاب نموده ، مردم را تزکیه کنند و اسلام را حاکم نمایند؛ ادامه این انقلاب اسلامی به امر خداوند توسط امیرالمومنین صورت گرفت و ایشان مامور شدند تا به سمت اسلامی شدن جهان قدم بردارند و پس از امام علی و ائمه اطهار، ادامه راه بعثت پیامبرو انقلاب، توسط علما بوده است.

حجت الاسلام علیمرادی با تاکید بر اینکه اسلامی شدن و حاکمیت اسلام نیازمند نظام و تشکیلات است و با یک جریان یا فرد انقلاب اسلامی محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) بر اساس دید جامع و شناخت کاملی که از تمام ابعاد معرفتی، اخلاقی و رفتاری اسلام در همه زمینه های زندگی بشر داشتند، بر این باور بودند که برای اسلامی شدن جهان و حاکمیت دین تشکیلاتی لازم است و با این عقیده، اندیشه نظام سازی در ایران و سایر کشورها را داشتند تا از این طریق، اسلام حاکم شده و جلوی همه قدرت های مستکبر گرفته شود.

انقلاب ایران در امتداد انقلاب و ماموریت پیامبر اکرم و ائمه اطهار است/ شاخصه های انقلابی گری محکی برای افراد است

این مقام مسئول با بیان اینکه ادامه این مسیر با همان طرز فکر و رفتار امام امکان پذیر است، اظهار کرد:  رهبر انقلاب این راه را پس از امام ادامه دادند؛ ماموریتی که پیامبر از جانب خداوند داشتند که فرمود”باید در این راه استقامت کنی و همه کسانی که با تو هستند به استقامت فراخوانی” در این روزگار بر عهده امام بود و در حال حاضر مقام معظم رهبری مامور آن هستند که باید در مسیر حاکمیت اسلام استقامت کرده و دیگران را نیز بدان دعوت نمایند.

وی با بیان اینکه معظم له در راستای اجرای این ماموریت در فرصت های لازم بر این امر تکیه می کنند، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان و همچنین در مراسم ۱۴ خرداد، بر انقلابی بودن و شاخصه های آن تاکید داشتند که این شاخص ها توسط ایشان مطرح شد تا اشخاص بتوانند براین اساس خود را محک زده و با آنها هماهنگ شوند تا بتوانند در راه مستقیم انقلاب بمانند و با دانستن نقاط ضعف و قوت، کاستی ها را رفع و قوت ها را تقویت کنند.

انقلابیِ ادامه دهنده راه پیامبر و ائمه، باید به اسلام به معنای جامع معتقد باشد

حجت الاسلام علیمرادی اذعان داشت: اولین شاخصی که مقام معظم رهبری در این راستا مطرح فرمودند، پایبندی به مبانی اسلام و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی است و این امر به معنی پایبندی به اسلام ناب می باشد که زندگی بشر را به سمت خیر و رحمت فرامی خواند.

نماینده مردم کرمان در مجلس پنجم خبرگان ابراز داشت: اسلام آمریکایی اسلامی است که با زورگویان و مستکبران سازش می کند، اسلام متحجران که امروز بخشی از جهان اسلام به دست این گروه افتاده و اسلام سکولار که دین وسیاست را از هم جدا می داند و روح اسلام در همه زندگی حاکم نیست؛ این موارد با اسلام ناب متضاد است.

وی تاکید کرد: انقلابی که بخواهد راه پیامبر و ائمه را طی کند باید به اسلام به معنای جامع معتقد باشد و برای حاکمیت اسلام بااین مفهوم در تمام ابعاد زندگی بشر،درصورت لزوم جان و مال خود را فدا کند؛ البته یک امر اعتقادی و درونی است و خود انسان می فهمد چقدر جانش دلبسته به این حقیقت اسلام است.

حجت الاسلام علیمرادی عنوان کرد: دومین شاخصه انقلابی گری در کلام رهبر معظم انقلاب، هدف قرار دادن اهداف متعالی و آرمان های اسلام و اهتمام برای رسیدن به آنهاست که فرد باید همه توانایی خود را در این راستا به کار گیرد؛ گاهی ممکن است فرد اعتقاد داشته باشد اما از دستیابی به هدف غفلت کند.

وی افزود: وقتی ما حاکمیت اسلام را مقصود خود قرار دهیم اوج قله آن این است که جامعه ما به یک غنا و وخودکفایی برسد که محتاج بیگانه نباشد و در همه وجوه بتواند برای جامعه رفاه ایجاد کند و به تعبیر امام ” برآنچه دارد بتازد تا آنچه میخواهد بسازد”.

لزوم استقلال همه جانبه در کشور برای دفع سلطه دشمن

این نماینده مجلس خبرگان با اشاره به پایبندی به استقلال همه جانبه به عنوان سومین شاخص تصریح کرد: استقلال یعنی ما باید بتوانیم در برابر تهاجم مکتب اقتصادی حاکم بر جهان و اقتصاد استکباری که می خواهد بر ما تسلط داشته باشد، مقاومت کنیم و همانطور که قرآن فرموده "خداوند راهی برای سلطه بر مسلمین برای کافران قرار نداده” سلطه آنها را دفع کنیم.

حجت الاسلام علیمرادی بیان کرد: ما باید بتوانیم در برابر فشارها وتکان هایی که به اقتصاد ما وارد می کنند، استقامت به خرج دهیم که این امر به تعبیر مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است؛ اگر از نظر اقتصادی به گونه ای عمل کنیم که تهاجم دشمنان را هضم و حل کنیم، می توانیم انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام را محقق کنیم.

باور به فرهنگ اسلامی ایرانی مارا به استقلال همه جانبه می رساند

این مقام مسئول با تاکید بر اهمیت استقلال فرهنگی گفت: کسی که باور داشته باشد فرهنگ اسلامی ایرانی قدرت دارد که مارا به عزت و سربلندی برساند، دغدغه استقلال اقتصادی و سیاسی نیز خواهد داشت؛ باید به این باور برسیم که به فرموده امام راحل ما نه تنها از نژاد اروپا کمتر نیستیم بلکه برتریم ، همانگونه که در جریان دفاع مقدس دیدیم به فضل الهی، جوانان ما توانستند از کشور خود دفاع کنند و در شرایطی که همه دنیا با ما مخالفت می کرد، توانستیم به پیروزی برسیم.

وی با اشاره به استقلال کشور در صنایع دفاعی تاکید کرد: وقتی چنین باوری داشته باشیم، جلوه استقلال فرهنگی است که موجب می شود به سایر جنبه ها هم برسد؛ گاهی دشمنان و یا افرادی دانسته یا ندانسته در داخل کشور القا می کنند که نمی توانیم در مقابل جامعه جهانی بایستیم اما باید دانست ما بندگان خداوند هستیم و به وعده او ایمان داریم که اگر خدارا یاری کنیم، مارا یاری می کند.

پیشنهادات دشمن، حلقه ای از یک زنجیره است که بر دست و پای ما غل و زنجیر خواهد شد

حجت الاسلام علیمرادی اذعان داشت: چهارمین شاخصه انقلابی گری به تعبیر ظریف رهبر معظم انقلاب، حساسیت در برابر دشمن است؛ معظم له مثال زدند که در یک جبهه درگیری نظامی کاملا تمام تحرکات جبهه دشمن زیرنظر گرفته می شود تا به مقصود آنها پی برد لذا امروز نیز باید نسبت به این امر حساس بود.

وی ادامه داد: گاهی ممکن است دشمنان پیشنهاداتی بدهند که در ظاهربه نفع ماست اما در حقیقت حلقه ای از یک زنجیره نقشه جامعی است که اگر حلقه هایش به هم متصل شود، غل و زنجیری بر ما خواهد بود.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: امام نیز این اصل مهم را بسیار متذکر می شدند که نباید به دشمن خوش بین باشیم بلکه باید حساس عمل کنیم؛ چه بسا از کسی یا گروهی تعریف کنند اما پشت آن نقشه و فریب شیطانی باشد لذا باید دربرابر همه حرکات دشمن حساس بود و با بدبینی به آن نگاه کرد چون قطعا درصدد صدمه زدن است.

وی خاطرنشان کرد: نکته ای که رهبری بر آن تاکید داشتند، حساسیت و تبعیت نکردن از دشمنان است که با این عدم تبعیت، یک جهاد کبیر و مبارزه عظیم می کنیم.

حجت الاسلام علیمرادی با اشاره به تقوای سیاسی و اجتماعی به عنوان شاخصه پنجم، عنوان کرد: تقوا باید همه وجوه زندگی را پوشش دهد که در حوزه سیاست نیز همین گونه است؛ تقوای سیاسی یعنی حاکمیت احکام سیاسی و اجتماعی اسلام؛ یکی از این احکام به توصیه امام علی در اخرین روزهای عمر مبارکشان به حسنین، موضع در برابر ظالم و یاوری مظلوم است.

افرادی که در جایگاه های خطیر نظام هستند باید نمره بالایی از شاخصه های انقلابی داشته باشند

وی تاکید کرد: اگر مظلوم مسلمانی از ما مددخواهی کرد اما در برابر آن بی تفاوت باشیم نمی توان ادعای مسلمانی کرد؛ اقتضای تقوای سیاسی و اجتماعی، کمک به مظلومان است مگر اینکه فتنه ای در کار باشد که باید در فتنه باید مثل بچه شتر بود؛ نه پستانی دارد شیرش دوشیده شود و نه پشتی دارد که بر آن سوار شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تذکر دادند که این پنج شاخص در افراد مختلف شدت و ضعف داشته و نمره هرکس متفاوت است؛ به اعتقاد من همه کسانی که این اصول را قبول دارند و در راستای تحقق شاخص ها قدم بر میدارند، انقلابی هستند اما این موضوع شدت و ضعف دارد البته باید در جایگاه های خطیر و حساس افرادی قرار گیرند که نمره بالاتری دارند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات