خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در این سه دهه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی امامت و زعامت انقلاب را برعهده گرفته‌اند، همان عزت و اقتداری که امام خمینی (ره) برای جهان اسلام به‌ویژه حوزه‌های علمیه آفریدند، ایشان هم با تمام توان دنبال کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۸۹۵۸۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش طلایه داران تبلیغ استان قزوین که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با تأکید بر این‌که همه بسترهای اثرگذارِ تبلیغ در ماه مبارک رمضان فراهم شده است، اظهار کرد: ماه رمضان ماهی آکنده از برکات الهی، نزول قرآن، ولایت اهل بیت (ع) و ماه تقوا و تبلیغ است.

وی به تشریح منابع تبلیغ پرداخت و قرآن کریم را به‌عنوان نخستین منبع تبلیغ معرفی و تصریح کرد: باید مبلغان تلاش کنند تا آیات الهی را بیش از پیش به گوش مردم رسانده و نقش قرآن را در تبلیغ پررنگ‌تر کنند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که منشور دین ما قرآن است، افزود: هر چه مصیبت در جامعه می‌بینیم به خاطر فاصله گرفتن از قرآن است و وجود فقر، اعتیاد، اسراف، مشکلات فرهنگی و اقتصادی به خاطر آن است که با چراغ قرآن حرکت نکرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: خداوند کسانی را که با قرآن زندگی نمی‌کنند را کور نامیده است و اگر کسی اولی‌الالباب نباشد، این مسئله را درک نخواهد کرد و تفاوت میان فرد قرآنی را با غیر قرآنی تشخیص نخواهد داد.

وی احادیث و روایات را دومین منبع تبلیغ نامید و بیان کرد: مبلغان روایات، سیره قرآنی و حدیثی را در امر تبلیغ به‌کار بگیرند زیرا امام رضا (ع) بر آن کسانی که امر ائمه اطهار (ع) را احیا کنند، رحمت فرستاده است.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: مردم روز به روز گوش‌هایشان برای شنیدن حقایق دین شنواتر می‌شود و هر چه می‌گذرد مردم اخلاقی‌تر شده و ارادتشان به دین بیشتر می‌شود و این مهم راه تبلیغ را آسان‌تر می‌کند.

 امام‌جمعه قزوین نهج‌البلاغه را به عنوان منبع دیگر تبلیغ معرفی و ادامه داد: «جرج جرداق» مسیحی در یک برهه‌ای از عمرش 200 بار نهج‌البلاغه را مطالعه کرده بود، ما که طلبه هستیم باید بیش از این‌ها شیفته این کتاب ارزشمند باشیم تا بتوانیم با درک صحیح از آن، مفاهیم قرآنی آن را به مردم منتقل کنیم.

وی متون دعا و مناجات را یکی دیگر از منابع تبلیغ معرفی و یادآور شد: این منبع بسیار موردعلاقه اقشار مختلف مردم است و مردم نیازمند آن‌ها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بعد از قیام 15 خرداد 1342 این ظلم به روحانیت، ظلم به مسجد، ظلم به اسلام، ظلم به مردم است که کسی شیفتگی خودش را نسبت به امام خمینی (ره) تشریح نکند؛ اگر کسی امام را شناخته باشد مگر می‌شود که دلداده ایشان نشده باشد؟ این دلدادگی باید به مردم انتقال پیدا کند.

 آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: کسی که در مسیر تبلیغ قرار می‌گیرد باید دغدغه جهان اسلام، ظلم‌هایی که به کشورهای اسلامی می‌شود را داشته باشد و نمی‌شود که انسان بویی از انسانیت برده باشد اما دغدغه مسلمانان و غیر مسلمانان مظلوم را نداشته باشد.

وی با بیان این‌که روحانیت قلب تپنده معنویت در میان مردم هستند، گفت: باید دغدغه‌های امام و رهبری را در میان مردم تبیین و ترویج نماییم و در این سه دهه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی امامت و زعامت انقلاب را برعهده گرفته‌اند، همان عزت و اقتداری که امام خمینی (ره) برای جهان اسلام به‌ویژه حوزه‌های علمیه آفریدند، ایشان هم با تمام توان دنبال کرده‌اند.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: پس از ارتحال امام، بعضی‌ها چشم‌هایشان را بر عظمت‌هایی که رهبری می‌آفرینند، بسته نگه می‌دارند و این بی‌لیاقتی است و روز قیامت باید پاسخگو باشند. این مظلومیت و مهجوریت رهبری است که اقدامات ایشان را که به عزتمندی برای ما منتهی شده را می‌بینیم اما قدر نمی‌دانیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: آن‌هایی که امروز قدر رهبری را نمی‌دانند اگر در زمان امام حسین (ع) هم بودند امام را قدر نمی‌دانستند زیرا قدردانی از آن‌ها لیاقت می‌خواهد.

 وی افزود: عبدالله بن عمر کسی بود که به بهانه این که امام علی (ع) دموکراسی را رعایت نمی‌کند با ایشان بیعت نمی‌کردند، امروز هم در مقابل رهبری عبدالله بن عمرهای فراوانی صف بسته‌اند، آن‌ها رهبری را نمی‌فهمند .

 آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: اگر لیاقت درک و تبعیت از امام و رهبری را در خودمان ایجاد نکنیم، این ناشکری‌ها کار دستمان خواهند داد. باید تکبرها، جهالت‌ها و غرور را کنار بگذاریم و مطیع فرمایشات رهبری باشیم و شاخصه‌های انقلابی بودن را که اخیراً رهبری اعلام کرده‌اند را با جدیت مورد توجه قرار داده و دنبال کنیم.

 امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که امام زمان (عج) برای آدم‌های بی‌لیاقت ظهور نخواهند کرد، یادآور شد: ایران قیام کرد امام آمد، اگر جهان قیام کند امام زمان (عج) ظهور خواهند کرد و باید جهان را آماده قیام کنیم و دارای هدف و مقصد مشخص باشیم.

 وی اظهار کرد: عبادی الصالحون آن‌هایی نیستند که در خانه نشسته و مشغول ذکر هستند و در مقابل ظلم، دروغ، نفاق، استکبار، خون‌ریزی و آدم کشی سکوت می‌کنند. باید عدالت‌خواهی جدی در آدم‌ها دیده شود تا امام زمان (عج) ظهور کنند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین جلوگیری از اسراف، رفع اختلافات محلی و کشوری را از دیگر وظایف مبلغین در دوران تبلیغ برشمرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها