دوازدهمین جشنواره دو سالانه تئاتر بسیج در راستای تحقق آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در نیل به فرهنگ و هنر ایرانی، اسلامی تحت تعالیم آسمانی اسلام ناب محمدی(ص) با اهداف، موضوعات و مقررات زیر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۸۹۶۷۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی در جلسه انجمن نمایش بسیج استان اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره دو سالانه تئاتر بسیج در راستای تحقق آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران در نیل به فرهنگ و هنر ایرانی، اسلامی تحت تعالیم آسمانی اسلام ناب محمدی(ص) با اهداف، موضوعات و مقررات زیر برگزار می شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی و جذب هنرمندان بسیجی با تأکید بر نگارش نمایشنامه‌های جدید با هدایت و نظارت استاد راهنما و حمایت از تولید و اجرای نمایش و پرهیز از آثار تکراری و عاریتی با تکیه بر توان هنرمندان بسیجی اعلام کرد وگفت: جشنواره دوازدهم در سه بخش صحنه ای , خیابانی ونمایشنامه نویسی برگزار می شود.

دشتی در ادامه افزود: دوازدهمین جشنواره دوسالانه تئاتر بسیج بااولویت های موضوعی,ادبیات پایداری، نمایش و اقتصاد مقاومتی,ادبیات پسا استعماری، نمایش و مدافعان حرم,ادبیات مقاومت، نمایش و شهدای حرم,ادبیات دفاع مقدس، نمایش و شهدای غواص,ادبیات جنگ، نمایش و استعمار مدرن ,ادبیات زنان ، نمایش و گوهر آفرینش ,ادبیات متعهد ، نمایش و رسانه های مجازی,ادبیات پسا استعماری ، نمایش و تهاجم فرهنگی, ادبیات پسا استعماری ، نمایش و مقام والای زن ,ادبیات پایداری ، نمایش و حجاب و عفاف برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه مندان به شرکت در جشنواره بایستی خلاصه داستان نمایش را به صورت تایپ شده در یک برگهA4 به همراه فرم اطلاعات درخواستی تا تاریخ 10تیر ماه 95 به دبیرخانه استانی جشنواره ارسال نمایند که نگارش نمایشنامه توسط نویسنده پس از تائید و پذیرفته شدن خلاصه اثر از سوی دبیر خانه جشنواره در فرایند راهنمایی و نظارت استاد راهنما و ارائه نمایشنامه مکتوب به صورت کامل و تایپ شده به همراه نسخه word به ضمیمه تائیدیه استاد راهنما به دبیرخانه جشنواره تا تاریخ 25 شهریور ماه قابل وصول است.

رئیس ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره دوسالانه تئاتر بسیج استان گفت پس از اعلام نتایج نمایشنامه با هماهنگی سازمان بسیج هنرمندان استان و نظارت استاد راهنما و انجام مرحله بازبینی و ارسال نسخه تصویری اثر به دبیرخانه., گروهها می توانند تمرین خود را آغاز کنند.

دشتی با بیان اینکه رویکرد و تاکید جشنواره بر نگارش نمایشنامه های جدید و تولیدآثار نو بر اساس اهداف و اولویتهای موضوعی اعلام شده است افزود : دبیرخانه جشنواره در مرحله اول صرفاً پذیرای خلاصه داستان نمایش های ارسالی بوده و از پذیرش نمایشنامه و خلاصه داستان نمایش هایی که قبلا اجرای عمومی یا جشنواره ای داشته اند معذور می باشد و فقط نمایشنامه های تولیدی طی فرآیند فراخوان مجوز حضور در بخش های صحنه ای و خیابانی و مسابقه نمایشنامه نویسی را خواهند داشت .

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان با اشاره به اینکه به لحاظ حمایت از هنرمندان و آثار تولیدی پس از انجام نگارش نمایشنامه و تایید استاد راهنما به نویسندگان اثار کمک هزینه تولید پرداخت خواهد شد اضافه کرد: نمایشنامه های تولیدی برای حضور در مسابقه نمایشنامه نویسی معرفی و از اولویت ویژه ای برخوردار خواهند شد واستفاده از نمایشنامه های تولید شده توسط کارگردان های متعدد محدودیتی نداشته و تولید نمایش توسط چند گروه از یک نمایشنامه با مجوز نویسنده و تائید ستاد جشنواره امکان پذیر می باشد.

دشتی در ادامه افزود: گروه های نمایشی پس از دریافت تصویب متن می بایست تمرین نمایش را با هماهنگی سازمان بسیج هنرمندان استان و تحت نظارت استاد راهنما آغاز وبرابر فرجه زمانی تائید شده در فراخوان نسبت به بازبینی از نمایش با هماهنگی دبیرخانه جشنواره اقدام نمایند.

این مقام مسئول هم چنین گفت: به گروه های نمایشی پس از موفقیت در مرحله بازبینی و حین اجرای عمومی کمک هزینه پرداخت خواهد شدو به گروه های راه یافته به مرحله کشوری در بخش نمایش صحنه ای تا سقف 000/000/60 ریال و در بخش خیابانی تا سقف 000/000/30 ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد.

دشتی در ادامه سخنان خود سایر مقررات جشنواره را بدین قرار اعلام کرد: 1- کلیه شرکت کنندگان در هر یک از بخش های جشنواره با هر عنوان و مسئولیتی می باید عضو سازمان بسیج بوده و عضویت آنان به تائید سازمان بسیج هنرمندان استان برسد. 2- هنرمندان متقاضی شرکت در هر یک از بخش ها می بایست فرم اطلاعات در خواستی در هر مرحله را به همراه مدارک ذکر شده و اثر هنری تا تاریخ مقرر به آدرس اعلام شده در فراخوان ارسال نمایند.3-آثار خارج از موضوع فراخوان از نظر اولویتهای موضوعی ـ شکل و قالب درخواستی ـ شیوه و زمان مقرر مورد بررسی و داوری قرار نخواهد گرفت 4-هنرمندان متقاضی شرکت در هریک از بخش ها ملزم به رعایت مقررات جشنواره بوده و عدم رعایت موارد اعلامی به منزله انصراف از جشنواره می باشد 5- ستاد برگزاری جشنواره در هر مرحله از جشنواره در صورت مشاهده و احراز تخطی از فراخوان و شیوه نامه اجرایی توسط هر یک از گروه ها یا افراد از ادامه ی همکاری با فردیا گروه خاص معذور بوده و گروه و فرد خاطی از ادامه مراحل جشنواره محروم خواهد شد.

وی افزود: جشنواره سراسری به صورت رقابتی برگزار می شود و به برگزیدگان اول تا سوم هریک از بخشهای کارگردانی – بازیگری برادران - بازیگری خواهران – نویسندگی – طراحی صحنه – موسیقی نمایش لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود.

دشتی در ادامه گفت: سازمان بسیج هنرمندان برای تامین نمایشنامه های مناسب جهت اجرای عمومی و اجرا در مساجد و مناسبت های خاص و حمایت و تشویق هنرمندان بسیجی در این عرصه مسابقه نمایشنامه نویسی را با اهداف و اولویت های موضوعی اعلام شده به صورت رقابتی از بین نمایشنامه های تولید شده در مرحله استانی برگزار نموده و به هریک از برگزیدگان جوایز ذیل را اهداءمی نماید.

ارسال نظرات