از کشورهای مختلف بیش از 100 دانشگاه عضو این اتحادیه هستند به طوری که 12 دانشگاه ایرانی به عضویت اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز درآمدند.
کد خبر: ۸۶۸۹۷۰۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، گودرز صادقی صبح امروز به رغم سخنرانی خود به زبان انگلیسی در مراسم آغازین سومین سمپوزیوم دانشجویی تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی و بدون ترجمه آن به زبان فارسی در حاشیه این سمپوزیوم به خبرنگاران اظهار کرد: از کشورهای مختلف بیش از 100 دانشگاه عضو این اتحادیه هستند به طوری که 12 دانشگاه ایرانی به عضویت اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز درآمدند.
 
وی گفت: ما طی امروز و فردا میزبان سومین سمپوزیوم دانشگاه‌ تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز هستیم و امیدواریم دانشجویان و اساتید شرکت‌کننده در این سمپوزیوم بتوانند از فضای علمی و دانشگاهی استفاده کنند.
 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: 12 دانشگاه از کشورمان ایران عضو اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز هستند که فعالیت‌های مثبتی را در این مجموعه انجام دادند.
 
صادقی حضور دانشجویان دانشگاه‌ تحصیلات تکمیلی از هفت دانشگاه قبرس، گرجستان، آذربایجان، قرقیزستان، بلاروس، ترکیه و چین به همراه دانشجویان ایرانی را یادآور شد و افزود: راه‌اندازی اتحادیه حوزه قفقاز می‌تواند به تقویت روابط و تعاملات دانشگاه‌های کشورهای منطقه منجر شود.
 
وی با بیان اینکه بستر و فضایی مناسب فراهم آمده است تا زمینه تبادلات علمی، فرهنگی و تاریخی مناسبی فراهم آید، گفت: انتظار می‌رود در این بستر بیش از هر زمان دیگر بتوانیم توانمندی‌های دانشگاه‌های کشورمان را در عرصه حوزه قفقاز به نمایش بگذاریم.
 
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با یادآوری اینکه برگزاری چنین کنگره‌ها و همایش‌هایی می‌تواند به تقویت روابط منطقه‌ای دانشگاه‌ها کمک کند، عنوان کرد: امیدواریم زمینه این حرکت موثر روز به روز بهتر و بیشتر فراهم آید.
ارسال نظرات