تعامل و ارتباط دانشگاه‌های منطقه به صلح و ثبات و امنیت بیشتر با نگاه فراگیر منجر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۸۹۷۱۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رمضان کورکماز در سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه‌ دانشگاه‌های قفقاز اظهار کرد: دنیا امروز به سمت همبستگی بیشتر و وفاق و همدلی حرکت می‌کند که در این بین دانشگاه‌ها نقش تاثیرگذاری را در تقویت و ایجاد تعامل و ارتباط دوسویه دارند.
 
وی با بیان اینکه اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در مدت کوتاه فعالیت خود توانسته عملکرد مناسب و مثبتی را از خود به یادگار بگذارد، افزود: اهداف اصلی ما ایجاد همکاری در مناسبت‌ها و تعامل نهادهای علمی و دانشگاهی است تا بیشتر بتوانیم زمینه ایجاد تحولات اساسی را فراهم کنیم.
 
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز افزود: سعی ما بر این است که در کنار توسعه علمی٬ روابط دوستی و فرهنگی دانشجویان کشورهای مختلف حوزه قفقاز را برای همگرایی و همکاری‌های بیشتر با هم توسعه دهیم که در آینده منطقه‌ای خواهیم داشت که تعامل خوبی با هم دارند.
 
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های حوزه قفقاز گفت: تعامل و ارتباط دانشگاه‌های منطقه به صلح و ثبات و امنیت بیشتر با نگاه فراگیر منجر خواهد شد.
 
وی بیان کرد: دنیای امروز به این نتیجه رسیده است که جز با تعامل، همفکری و همبستگی نمی‌توان راه و مسیر درست توسعه و پیشرفت را پیمود هر چند که امروز همچنان عده‌ای سعی می‌کنند تا در این مسیر با اهداف خود خلا ایجاد کنند.
 
رئیس اتحادیه دانشگاه‌های حوزه قفقاز اولین هدف راه‌اندازی این اتحادیه را در کنار تقویت روابط منطقه‌ای بین کشورهای عضو زمینه‌سازی برای شکل‌گیری یک مجموعه قوی در انجام کارهای زیربنایی در حوزه تحولات علمی و فرهنگی توصیف کرد و گفت: امیدواریم هر چه سریع‌تر به اهداف مورد نظرمان در این اتحادیه دست پیدا کنیم.
 
قدیر گلکاریان در پایان بیان کرد: به غیر از ایران از 7 کشور نیز در این سمپوزیوم حضور دارند که 110 اثر به این سمپوزیوم ارسال شد که 30 اثر به عنوان برتر انتخاب شدند.
ارسال نظرات