مدیر جهاد کشاوزی شهرستان سلسله:
مدیر جهاد کشاوزی شهرستان سلسله گفت: بیماری زنگ زرد مربوط به غلات در این شهرستان کاملاً کنترل شده است.
کد خبر: ۸۶۸۹۷۲۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان به نقل از لرسو؛ «هادی‌پور» با اشاره به بیماری «زنگ زرد» گفت: این بیماری یکی از بیماری‌های خطرناک مربوط به غلات در ایران است.

وی با بیان اینکه بیماری زنگ زرد اولین بار در 4 اردیبشهت‌ماه سال جاری در شهرستان سلسله مشاهده شد، بیان داشت: پس از مشاهده اولین مورد در سلسله، ستاد مبارزه با این بیماری تشکیل و مبارزه با بیماری زنگ زرد در سطح مزارع شهرستان آغاز شد.

وی افزود: توزیع سم مورد نیاز مبارزه با این بیماری در بین فروشندگان سموم کشاورزی در سطح شهرستان، از جمله اقدامات اولیه این اداره بوده است.

هادی‌پور ابراز داشت: تاکنون 174 مورد بازدید توسط شبکه مراقبت این اداره صورت گرفته و 357 مورد نیز آموزش چهره به چهره برای مقابله با بیماری زنگ زرد در بین کشاورزان برگزار شده است.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی گسترده مکتوب در ارتباط با شناسایی و آموزش مبارزه با بیماری زنگ زرد در سطح شهرستان تأکید کرد: همه ابزار و امکانات را در جهت شناسایی و آموزش مبارزه با این بیماری در بین کشاورزان شهرستان سلسله بکار بستیم و در سطح شهر الشتر نیز اطلاع‌رسانی وسیعی صورت گرفت تا از بروز خسارت‌های احتمای جلوگیری بعمل آید.

مدیر اداره جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به اینکه 277 هکتار مبارزه به صورت نقطه‌یابی و نیز کانون‌کوبی در سطح مزارع شهرستان صورت گرفته خاطرنشان ساخت: با توجه به پیگیری جدی این اداره و تلاش کارشناسان اداره جهاد کشاورزی سلسله، خوشبختانه وضعیت کاملاً مطلوب بوده و خطر جدی وجود ندارد.

وی در پایان تأکید کرد: به کشاورزان محترم توصیه می‌شود که نکات آموزشی ارائه شده توسط کارشناسان این اداره را به طور جدی پیگیری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری زنگ زرد به اطلاع اداره جهاد کشاورزی سلسله برسانند.

ارسال نظرات